فروشگاه دیبازر | عسل طبیعی | زعفران | محصولات ارگانیک | وارد شوید | ثبت نام کنید

روش شناخت عسل طبیعی در خانه

دسته‌بندی: عسل , وبلاگ
تاریخ: 26 مرداد 1399
بازدید: 45 views
عسل تست

روش شناخت عسل طبیعی در خانه

برای شناخت عسل طبیعی در صورت امکان از چندین آزمایش استفاده کنید تا از خالص بودن آن مطمئن شوید. اگر عسل را مستقیماً از یک زنبوردار خریداری می کنید، پس از خرید مستقیم، عسل از کیفیت خام برخوردار است. توصیه می کنیم قبل از انجام آزمایشات، تفاوت بین عسل تقلبی و خالص را یاد بگیرید.

امروزه علی ‌رغم ترجیح بسیاری از مردم به عسل طبیعی که صد درصد از زنبورعسل باشد، عسل های جعلی در بازار رایج شده است. متأسفانه، ممکن است نتوانید به برچسب های “عسل خالص” اعتماد کنید. به دلیل وجود طیف گسترده عسل و تعداد زیادی شربت شکر یا سایر مواد تشکیل دهنده ای که تولیدکنندگان عسل با آن رقیق می کنند، هیچ آزمایش خانگی به تنهایی کاملاً موفق نیست. برای شناخت عسل طبیعی در صورت امکان از چندین آزمایش استفاده کنید تا از خالص بودن آن مطمئن شوید.

اگر عسل را مستقیماً از یک زنبوردار خریداری می کنید، پس از خرید مستقیم، عسل از کیفیت خام برخوردار است. توصیه می کنیم قبل از انجام آزمایشات، تفاوت بین عسل تقلبی و خالص را یاد بگیرید.

روش های شناخت عسل طبیعی در خانه

انواع مختلف عسل خالص می تواند طیف وسیعی از تراکم، اشتعال پذیری و سایر خصوصیات را پوشش دهد. در حالی که آزمایش های زیر بر اساس اصول واقعی است. چندین مورد از این آزمایش ها را امتحان کنید تا از طبیعی بودن عسل خود مطمئن شوید. در بسیاری از موارد، شما چیزی بیش از حدس خوب نمی توانید بدست آورید.

 چگونه می توانیم ۱۰۰٪ عسل خالص و عسل بزرگ را تمایز دهیم؟

برای شناخت عسل طبیعی در خانه، چه کاری هایی باید انجام شود:

  1. تست انگشت شست

در این بخش به روش تست و شناخت عسل طبیعی با کمک انگشت شست می پردازیم.

یک قطره کوچک از عسل را روی انگشت شست خود قرار دهید.

بررسی کنید که آیا اطراف انگشت پراکنده می شود یا گسترش می یابد.

اگر این اتفاق افتاد، عسل خالص نیست

عسل خالص باید روی انگشت شست شما باقی بماند.

 

تست عسل

روش شناخت عسل طبیعی

 

  1. آزمایش آب به نقطه عسل جعلی

در اینجا نحوه انجام آزمایش آب آورده شده است:

 یک لیوان را با آب پر کنید.

یک قاشق غذاخوری عسل را درون لیوان اضافه کنید.

عسل انعطاف پذیر یا مصنوعی در آب حل می شود و آن را در اطراف لیوان مشاهده خواهید کرد.

از طرف دیگر عسل خالص درست در انتهای لیوان شما حل می شود.

  1. تست شعله برای شناخت عسل طبیعی

آیا می دانید که عسل ارگانیک و طبیعی قابل اشتعال است؟ این آزمایش برای شناخت ۱۰۰٪ عسل خالص ارگانیک است.

یک چوب کبریت را بردارید.

نوک آن را درست درون عسل فرو کنید.

چوب را به جعبه کبریت بزنید که انگار آن را روشن می کند.

اگر عسل خالص باشد، به راحتی قابل تشخیص است.

شعله باعث سوزاندن عسل نیز می شود.

اما اگر از ناخالصی باشد، کم نور می شود؛ زیرا عسل جعلی حاوی رطوبت به عنوان یکی از ناخالصی ها است.

برخی روش ها یا خواص دیگر که عسل واقعی را از جعلی متمایز و به شناخت عسل طبیعی کمک می کنند، عبارتند از:

  • معمولا تستی که اکثر افراد انجام می دهند این است که کمی عسل را با قاشقی بر می دارند. اگر عسل به سرعت بیفتد، یعنی آب آن زیاد است و ناخالصی دارد، بنابراین مرغوب نیست.
  • عسل واقعی به سرعت گرم می شود و با گرم شدن کف نمی کند، در حالی که جعلی با گرم شدن به دلیل جوشاندن آب اضافی (رطوبت) موجود در آن، حباب می شود.
  • یک تکه کوچک نان قدیمی و سخت بردارید و آن را در عسل غوطه ور کنید. اگر پس از ۱۰ دقیقه نان هنوز سخت بود، پس عسل خالص است. اگر آب زیادی در عسل وجود داشته باشد، نان نرم می شود.

اینها برخی از روش های ساده و متداول برای آزمایش عسل خالص در خانه است.

  • یک آزمایش عمده که بحث برانگیز است، “آزمایش مورچه ها” است. گروهی از افراد معتقدند که مورچه ها به دلیل دارا بودن قند آن به عسل تقلبی جذب می شوند؛ اما به دلیل مؤلفه ای که دفع آفات طبیعی است، به عسل خالص جذب نمی شوند.

روش شناخت عسل طبیعی

قوانین خالص عسل منطقه خود را بدانید. برخی کشورها یا دولتهای منطقه استانداردهای عسل را صادر می کنند که نیاز به ذکر مواد اضافی دارد. برخی دیگر قوانینی در رابطه با خلوص عسل ندارند، یا ممکن است دستورالعمل های داوطلبانه و بدون توانایی اجرای آنها را منتشر کنند. سعی کنید قوانین خلوص عسل را در منطقه خود بیابید تا بدانید چقدر ایمان برای قرار دادن برچسب های عسل در فروشگاه مواد غذایی محلی خود دارید.

برچسب را بررسی کنید. علاوه بر لیست مارک، نام تجاری یا مارک را بررسی کنید تا “مواد افزودنی” یا “طعم های اضافه شده” را بررسی کنید. عسل خالص فقط باید یک ماده داشته باشد: عسل. با این حال، حتی اگر هیچ ماده دیگری ذکر نشده باشد، ممکن است سازنده حقیقت را نگوید.

در صورت ارائه نمونه، طعم عسل را بچشید. چشیدن یک روش دقیق برای آزمایش مواد افزودنی نیست؛ اما اگر اصلی ترین نگرانی شما طعم است، می تواند تمام تصمیم شما باشد. توجه داشته باشید که طعم “عجیب” لزوماً به معنای خالص بودن عسل نیست. انواع مختلفی از عسل وجود دارد که از شهد گلهای مختلف، حتی ترشحات حشرات بدون خوردن ساخته می شود.

هر کدام از اینها طعم های مختلفی ایجاد می کنند و حتی عسل یک عسل زنبورعسل می تواند از سال به سال دیگر متفاوت باشد؛ زیرا جمع آوری شهد از منابع مختلف متفاوت است. بیشتر فروشندگان به شما اجازه نمی دهند قبل از خرید یک شیشه باز کنید. بپرسید که آیا می توانید نمونه ای را تهیه کنید، اما در صورت عدم دسترسی اصرار نکنید.

تست عسل

شناخت عسل طبیعی

حرف آخر

با توجه به اینکه اکثر فروشندگان مواد غذایی به شما اجازه نمی دهند، قبل از خرید عسل خود، تست های خلوص عسل را انجام دهید، مطمئن ترین راه برای شناخت عسل طبیعی این است که به یک فرد نگهدار زنبور عسل در منطقه خود مراجعه کنید و از او عسل خالص بگیرید. اما اگر حتماً عسل خود را از فروشگاه های محلی خریداری کنید، حتماً موارد ذکر شده را بر روی برچسب بررسی کنید.

به یاد داشته باشید که هر چه عسل بیشتر فرآوری و تصفیه شود، فواید آن نیز کمتر می شود. عسل خام و بدون فیلتر سالم ترین انتخاب برای سلامتی شما است.

خرید

دیدگاه‌ها

ما در آپارات هستیم

دیبازر

ما در شبکه های اجتماعی

دیبازر

پرسش از ما

چنانچه در این زمینه (عسل و زعفران) سوالی دارید میتوانید آن را در بخش نظرات بیان فرمایید.

۰۹۳۶۴۵۰۰۶۸۳
با ما در تماس باشید

فروشگاه اینترنتی دیبازر، در زمینه آموزش ، سلامت و فروش محصولات طبیعی و ارگانیک فعالیت می نماید. عسل های طبیعی و زعفران دستچین شده از بهترین محصولات ما هستند که به صورت تضمینی به فروش می رسد. مقالاتی که در سایت دیبازر برای شما ارائه شده است، شما را در انتخاب صحیح و مناسب کمک میکند.
تمامی حقوق این سایت متعلق به تیم دیبازر می باشد.
Copyright © 2020 Dibazar