فروشگاه دیبازر | عسل طبیعی | زعفران | محصولات ارگانیک | وارد شوید | ثبت نام کنید

زعفران برای زیبایی پوست و مو

دسته‌بندی: زعفران , وبلاگ
تاریخ: 23 مرداد 1399
بازدید: 122 views
زعفران برای زیبایی

زعفران برای زیبایی پوست و مو

آموزش ۱۶ ماسک صورت زعفران

با کشف زعفران از دیرباز در درمان بیماری‌های خاص و با آشنایی خواص منحصر بفرد زعفران به عنوان ادویه در آشپزی مورداستفاده قرار می‌گرفته است. زعفران گیاهی است از خانواده زنبقیان که کشت و برداشت آن به‌سختی صورت می‌گیرد و به علت اینکه زعفران به‌صورت دستی و در ماه‌های خاصی از سال برداشت می‌شود ادویه گران‌قیمتی است و به پادشاه ادویه‌جات معروف است.

یک دلیل وجود دارد که زعفران یکی از گران‌ترین ادویه‌های موجود در جهان است. دشواری در کشت و برداشت زعفران و طعم و بوی معطر آن تنها دلیل آن نیست. این ادویه گران‌قیمت همچنین دارای مزایایی برای پوست و مو است. زعفران از گل عجیب‌ و غریب Crocus sativus، که در آسیا و اروپا رشد کرده و به‌طور گسترده‌ای در ایران یافت می‌شود، به دست می‌آید. زعفران در پخت‌وپز، درمان، رنگرزی، عطرمایه عطر و لوازم بهداشتی و آرایشی استفاده می‌شود. ماسک زعفران زعفران دارای فواید و مزایایی مانند محافظت در مقابل سرطان و غده‌های سرطانی است. محققان در مکزیک کشف کردند که زعفران و اجزای مفیدی که دارد، توانایی مهار سلول‌های بدخیم بدن را خواهد داشت. زعفران، نه‌تنها رشد سلول‌های سرطانی را مهار می‌کنند، بلکه بر روی سلول‌های طبیعی تأثیری نداشته و درواقع باعث تشکیل آن‌ها و همچنین تقویت سلول‌های ایمنی بدن نیز می‌شود. از دیگر فواید زعفران در طب سنتی برای درمان اختلالات نعوظ و درمان ناباروری و ناتوانی جنسی در مردان استفاده می‌شود.

زعفران برای زیبایی

زعفران حاوی مقادیر بالای کلسیم و منیزیم است که به تقویت استخوان‌ها و بهبود رشد نوزادان و کودکان کمک می‌کند. زعفران دارای خواص آنتی باکتریال بوده و برای سلامت دهان و دندان در نوزادان و کودکان مفید است. بنابراین زعفران برای کودکان و نوزادان نیز بسیار پرخاصیت و مفید است. زعفران با کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری می‌تواند باعث لاغری و کاهش وزن افراد چاق شود. کروستین موجود در زعفران برای پیشگیری از پارکینسون که بیماری فلج لرزان است و از شایع‌ترین بیماری‌های مخرب اعصاب به شمار می‌رود اما در اصل تمامی افراد مبتلابه بیماری پارکینسون لرزش ندارند بسیار مفید است. همچنین مطالعات نشان داده که زعفران می‌تواند باعث تقویت حافظه شود و کروکین و کروکتین موجود در آن برای درمان آلزایمر و زوال عقل مفید است. زعفران کمک به درد دوران قاعدگی می‌کند و در زمان افسردگی و ناراحتی شادی‌آور است. زعفران حاوی مقادیر بالای آهن است که با افزایش گلبول‌های قرمز به بهبود گردش خون در بدن کمک کرده و کم‌خونی و علائم آن را بهبود می‌بخشد. اگر دچار کمبود خواب هستید زعفران به همراه چای یا شیر بهترین روش برای خوابی آرام و بدون دغدغه است.

فواید زعفران برای پوست و مو:

زعفران غنی از ویتامین‌های A، فولیک اسید، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین C است که باعث سلامتی و جوانی پوست و موی شما می‌شود. با گیاه معجزه‌آسا و بسیار گران‌بها برای پوست و مو فوق‌العاده اثربخش است و باعث از بین بردن کک‌ومک، جای جوش و آکنه، روشن شدن پوست و نرمی و لطافت آن می‌شود. برای مرطوب شدن پوست خشک زعفران مثل یک معجزه است که آن را برای استفاده در کرم‌های مرطوب‌کننده و ماسک‌های صورت، لایه‌بردارها و مرطوب کننده‌های غلیظ بی‌نقص می‌کند.

زعفران برای زیبایی2

زعفران باعث روشن شدن پوست می‌شود:

زعفران به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که دارد به درمان لکه‌های تیره پوست کمک کرده و باعث روشن‌تر و سفیدتر شدن رنگ پوست می‌شود.

زعفران آکنه و جوش صورت را از بین می‌برد:

زعفران به دلیل خواص ضد باکتریایی قوی که دارد برای پیشگیری از آکنه و جوش صورت و همچنین درمان جای جوش مفید است.

زعفران درمان آفتاب‌سوختگی:

زعفران ادویه مناسبی برای آفتاب‌سوختگی در فصل تابستان است و با ترکیب شیر پرچرب به مناطقی که پوستتان سوخته است بزنید و معجزه آن را خواهید دید. این ماسک پوست شما را درخشنده و زیبا می‌کند.

زعفران برای درمان ریزش مو:

زعفران به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی که دارد به تقویت فولیکول‌های مو کمک کرده و به درمان ریزش مو و کم مویی کمک می‌کند. همچنین زعفران از سفیدی مو جلوگیری می‌کند.

آموزش ۱۶ ماسک زعفران برای لطافت و زیبایی پوست:

زعفران ادویه فوق‌العاده ایمن و مورد آزمایش برای بهبود نه‌تنها رنگ پوست بلکه سلامت پوست شما است. تنها مشکل در استفاده از این ادویه این است که گفته می‌شود زعفران یک طبع گرمی دارد و می‌تواند باعث ایجاد گرما زیادی در بدن شود. استفاده از زعفران در آب‌وهوای گرم و در طول تابستان می‌تواند منجر التهاب در پوست و یا جوش صورت شود. ازاین‌رو بهترین راه این است که از زعفران در زمستان یا شرایط آب و هوایی سردتر استفاده کنید. در اینجا می‌خواهیم شما را با چند ماسک معجزه‌آسا برای پوست و مو آشنا کنیم تا با استفاده آن به‌صورت مستمر پوستی زیبا، لطیف و شفاف به خود هدیه دهید.

۱- ماسک زعفران برای مو
شیر و زعفران بهترین ترکیب هم برای مو و هم برای پوست است. مقداری پودر زعفران و شیر را ترکیب کنید و بر روی پوست سر و موها بمالید، بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید. پس از شستن موی سرتان متوجه درخشش و زیبایی موی سرتان خواهید شد.

۲- ماسک زعفران و آلوئه ورا
برای پوست چرب خود می‌توانید از ماسک آلوئه ورا با زعفران استفاده کنید. ماسک زعفران و آلوئه ورا را باید به‌طور مرتب و روزانه استفاده کنید. کمی زعفران بردارید و آن‌ها را در شیر حل کنید. دو قاشق ژل آلوئه ورا به آن اضافه کنید و باهم مخلوط‌کنید و روی صورت خود بمالید. بگذارید خشک شود و سپس با آب سرد صورت خود را بشویید.

۳- ماسک زعفران و چوب صندل
چوب صندل پوست شما را شفاف و صاف می‌کند و ترکیب آن با زعفران برای پوست بهترین گزینه است. ۱ قاشق چوب صندل را با ۲ الی ۳ رشته زعفران به همراه ۲ قاشق چای‌خوری شیر مخلوط کرده و سپس خمیر به‌دست‌آمده را به پوست صورت زده و اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند تا خشک شود. سپس پوست صورت خود را بشویید. خواهید دید که پوستتان شفاف خواهد شد. این عمل را سه بار در هفته انجام دهید.

۴- ماسک زعفران و شیر برای از بین بردن آکنه و جوش
۳ الی ۴ رشته زعفران را با ۱/۴ فنجان شیر قاطی کرده و بگذارید ۲ ساعت بماند. سپس با یک عدد پنبه این محلول را بر روی پوست گردن و صورت بمالید. ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بعد پوست خود را بشویید. ۳ الی ۴ بار در هفته این عمل را تکرار کنید.

۵- ماسک زعفران برای پاک‌سازی و رفع تیرگی پوست صورت
۲ تا ۳ رشته از زعفران را در یک یا دو قاشق چای‌خوری آب بریزید و اجازه دهید شب تا صبح در آب خیس بخورد. بعد از حدود ۱۲ ساعت، رنگ آب طلایی می‌شود. اکنون شیر، شکر و چند قطره روغن نارگیل یا روغن‌زیتون به زعفرانی که در آب دم کشیده اضافه کنید. یک تکه نان به داخل این مخلوط فرو کنید و با استفاده از این تکه نان این مواد را روی صورت پخش‌کنید. ممکن است خرده‌های نان به صورتتان بچسبند، ولی به‌راحتی شسته می‌شوند. به مدت ۱۵ دقیقه این ماسک را روی صورت قرار دهید. بعدازاینکه روی صورتتان خشک شد آن‌ را با آب بشویید. این کار را ۳ تا ۴ بار در هفته تکرار کنید. این ماسک صورت زعفران به‌سرعت پوست تیره را شفاف می‌کند؛ خطوط و قسمت‌های تیره را کاهش می‌دهد؛ گردش خون پوست را افزایش داده و به درخشندگی پوست اضافه می‌کند.

زعفران برای زیبایی3

۶- ماسک زعفران و برگ ریحان
مقداری پودر زعفران را با ۶ الی ۷ برگ ریحان تازه خوب بکوبید، خمیر به‌دست‌آمده را بر روی صورت بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب بشویید. این ماسک برای از بین بردن جوش های صورت مناسب است. خواص ضد میکروبی ریحان، برای از بین بردن باکتری‌های ایجادکننده جوش صورت مفید باشد.

۷- ماسک زعفران و تخمه آفتابگردان
۴ الی ۵ عدد تخم گل آفتابگردان و ۳ الی ۴ رشته زعفران را مخلوط‌کنید و یک ساعت صبر کنید. زمانی که شیر شروع به زرد شدن می‌کند، تمام مواد تشکیل‌دهنده را با هم آسیاب کنید. این خمیر سفت را روی صورت خود بمالید و بگذارید تا خشک شود و سپس با آب معمولی بشورید. این کار را دو یا سه بار در هفته انجام دهید.

۸- ماسک زعفران و روغن زیتون
۳ الی ۴ رشته از زعفران را با یک عدد قاشق غذاخوری روغن‌زیتون مخلوط کرده و روی صورت به حالت دورانی بمالید. این ماسک را در هنگام شب نیز می‌توانید استفاده کنید. می‌توانید روغن نارگیل، بادام یا کنجد به‌جای روغن‌زیتون جایگزین کنید. این عمل را هر شب تکرار کنید. ماساژ با روغن‌زیتون و زعفران، گردش خون را در پوست ایجاد می‌کند و جلوه‌ای زیبا می‌دهد. ماساژ همچنین به اسیدهای چرب تغذیه‌ای از روغن کمک می‌کند تا به‌راحتی به پوست جذب شوند.

زعفران دیبازر

۹- ماسک زعفران و عسل
۲ الی ۳ رشته زعفران را با یک قاشق چای‌خوری عسل مخلوط‌کنید و روی صورت خود بمالید. بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند، سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید. با توجه به خواص شفابخش زعفران و وجود آنتی‌اکسیدان در عسل، این ماسک در ترمیم آسیب‌دیدگی پوست ازجمله لکه‌های تیره و مقابله با خشکی از طریق آب‌رسانی به پوست مؤثر خواهد بود.

۱۰- ماسک زعفران و ماست
اگر پوست بسیار چربی دارید چند رشته زعفران را با یک قاشق غذاخوری ماست مخلوط‌کنید. زعفران را مدتی در ماست خیس کنید. سپس یک قاشق آب‌لیمو به آن اضافه کنید و مخلوط‌کنید. صبر کنید تا ماست زرد شود. این مخلوط را روی صورت بزنید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید.

۱۱- ماسک زعفران و پودر شیر خشک
۴/۱ فنجان آب را با ۴ الی ۵ رشته زعفران با دو قاشق غذاخوری پودر شیر خشک مخلوط کرده و خمیر به‌دست‌آمده را بر روی پوست خود و حتی گردن بمالید. بگذارید حدود ۱۵ دقیقه این خمیر بر روی پوست بماند و سپس با سرد صورتتان را بشویید. این عمل را ۲ بار در هفته انجام دهید.

۱۲- ماسک زعفران و بادام
۱۰ رشته زعفران را با ۴ الی ۵ عدد بادام له‌شده و خام و آب مخلوط کرده و خمیر به‌دست‌آمده به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید.این عمل را دو بار در هفته می‌توانید انجام دهید. بادام خاصیت روشن‌کنندگی دارد و با زعفران که ترکیب می‌شود به دلیل روغن طبیعی که در بادام وجود دارد، رطوبت پوستتان را بازسازی می‌کند.

۱۳- ماسک زعفران و آب برای سیاهی دور چشم و لک‌های سیاه‌پوست
۲ الی ۳ رشته زعفران را با ۲ قاشق غذاخوری آب مخلوط کرده و بگذارید یک‌شب این رشته‌ها خیس بخورد تا کاملاً حل شود. این محلول را با آب میوه پرتقال و روغن ویتامین E مخلوط کرده و در زیر چشم و روی لک‌های سیاه پوست به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه قرار دهید و سپس با آب سرد بشویید. هرروز این عمل را تکرار کنید. زعفران رنگ پوست را روشن می‌کند و باعث جوان‌سازی پوست می‌شود.

زعفران برای زیبایی4

۱۴- ماسک زعفران و گلاب برای جوان‌سازی پوست
برای این کار کمی پودر زعفران را با گلاب ترکیب کنید. بعدازاینکه گلاب رنگ زعفران را به خود گرفت، می‌توانید با پنبه این محلول را به پوست خود بکشید. این کار به سالم‌سازی، پاک‌سازی و جوان‌سازی پوست کمک می‌کند.

۱۵- ماسک زعفران و توت‌فرنگی
چند عدد توت‌فرنگی را بردارید و آن‌ها را له کنید تا خمیری درست شود. ۳ الی ۴ رشته زعفران را به آن اضافه کنید و بگذارید ماسک مدتی روی آن بنشیند. سپس با آب سرد بشویید. توت‌فرنگی حاوی مقدار زیادی ویتامین و پروتئین‌های خوب است که می‌توانند به بهبود پوست و درخشان کردن آن کمک کنند. ماسک زعفران و توت‌فرنگی، شما باید هرروز از این ماسک استفاده کنید.

۱۶- ماسک زعفران و گلاب
چند رشته زعفران را به مدت نیم ساعت در گلاب بخیسانید. سپس آن را با مقداری پنبه آغشته کرده و روی صورتتان بمالید و پس از یک ساعت با یکپارچه مرطوب پاک‌کنید. همچنین می‌توانید یک‌رشته زعفران را با روغن‌زیتون یا روغن حیوانی مخلوط‌کنید و صورتتان را با آن ماساژ دهید. این ماسک به مرطوب کردن پوست و هم‌چنین افزایش قوام پوست کمک می‌کند. زعفران پادشاه ادویه‌جات است. خب، مطمئناً پادشاه زیبایی هم هست. اما باید حواستان باشد که زعفران تقلبی بر روی پوست خود استفاده نکنید زیرا اگر زعفران تقلبی باشد به پوست شما آسیب می‌رساند. زعفران تقلبی پس‌ازآنکه داخل شیر یا آب اضافه می‌شود رنگ پس می‌دهد کما اینکه زعفران اصل بعد از ۱۵ دقیقه رنگ پس می‌دهد و شیر یا آب شمارا به رنگ طلایی درمی‌آورد. بنابراین همه این نکات را برای خرید و استفاده از زعفران به‌عنوان ماسک پوست مدنظر داشته باشید.

خرید

دیدگاه‌ها

ما در آپارات هستیم

دیبازر

ما در شبکه های اجتماعی

دیبازر

پرسش از ما

چنانچه در این زمینه (عسل و زعفران) سوالی دارید میتوانید آن را در بخش نظرات بیان فرمایید.

۰۹۳۶۴۵۰۰۶۸۳
با ما در تماس باشید

فروشگاه اینترنتی دیبازر، در زمینه آموزش ، سلامت و فروش محصولات طبیعی و ارگانیک فعالیت می نماید. عسل های طبیعی و زعفران دستچین شده از بهترین محصولات ما هستند که به صورت تضمینی به فروش می رسد. مقالاتی که در سایت دیبازر برای شما ارائه شده است، شما را در انتخاب صحیح و مناسب کمک میکند.
تمامی حقوق این سایت متعلق به تیم دیبازر می باشد.
Copyright © 2020 Dibazar