فروشگاه دیبازر | عسل طبیعی | زعفران | محصولات ارگانیک | وارد شوید | ثبت نام کنید

حرارت دادن عسل چه تاثیری روی خواص آن دارد ؟

دسته‌بندی: عسل , وبلاگ
تاریخ: 22 شهریور 1399
بازدید: 59 views
حرارت دادن عسل

حرارت دادن عسل چه تاثیری روی خواص آن دارد ؟

خلاصه محتوا: بسیاری از افراد در این مورد که حرارت دادن عسل موجب از بین رفتن خواص آن می شود و یا نمی شود اطلاعاتی ندارند. در بسیاری از موارد امکان دارد عسل را بعد از خارج کردن حرارت دهند و حرارت دادن عسل طبیعی دلایل متنوعی دارد. عسل سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آنزیم می باشد.

بسیاری از افراد در این مورد که حرارت دادن عسل موجب از بین رفتن خواص آن می شود و یا نمی شود اطلاعاتی ندارند. در بسیاری از موارد امکان دارد عسل را بعد از خارج کردن حرارت دهند و حرارت دادن عسل طبیعی دلایل متنوعی دارد. عسل سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آنزیم می باشد که بیشتر این نمونه خواص ها در عسل خام وجود دارد. عسل خام به آن دسته از عسل هایی گفته می شود که حرارت ندیده باشد و فیلتر نشده باشد. به طور کلی باید بدانید حرارت دادن عسل موجب از بین رفتن آنزیم ها و ویتامین های آن می شود، ولی با این وجود بهتر است برخی از انواع عسل ها را پیش از فروش به خوبی حرارت دهند. در ادامه برخی از مهمترین  دلایلی که برای حرارت دادن این ماده به کار می رود را بیان می کنیم.

حرارت دادن عسل2

حرارت دادن عسل

 

دلایل حرارت دادن عسل :

در بسیاری از موارد بعد از اینکه عسل را بعد از تولید حرارت می دهند علت های مختلفی دارد و برخی از مهمترین این دلایل عبارت است از :

  1. با حرارت دادن ویسکوزیته آن را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهند. در واقع با این روش بسته بندی و فیلتر کردن آن را بسیار آسان تر و راحت تر می سازند.
  2. یکی از مهمترین و اصلی ترین دلایلی که عسل را حرارت می دهند، این است که از شکرک و یا تبلور زدن آن جلوگیری کنند. آن دسته از انواع عسل هایی که شکرک می زنند بدون شک حرارت ندیده اند. زمانی که عسل حرارت دیده شود تا مدت زمان طولانی حالت روان خود را داشته باشد.
  3. درون عسل خام مخمرهای بسیار زیادی وجود دارد که با حرارت دادن به آن از تخمیر آن تا حد بسیار زیادی جلوگیری شود.

زمانی که عسل را در دمای بالاتر از ۴۰ درجه سانتیگراد حرارت دهید موجب می شود که ترکیبات فرار طعم و عطر آن تبخیر شوند و آنزیم هایی هم که درون آن وجود دارد غیر فعال شوند. باید بدانید که اگر حرارت دادن عسل م در درجه بیشتر از ۴۹ درجه باشد بدون شک امکان دارد آنزیم های درون عسل را از بین ببرد. بسیاری از عسل هایی که در بازار موجود هستند تا ۶۶ درجه سانتیگراد حرارت داده شده اند تا از شکرک زدن آنها جلوگیری شود. برخی از عسل هایی که در فروشگاه ها هستند بسیار فرآوری شده اند و به همین دلیل آنها را هرگز نمی تواند عسل نامید.

اثرات حرارت دادن عسل بر خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی عسل :

 برخی از ترکیباتی که در عسل وجود دارد به وسیله حرارت دادن به طور کلی از بین می رود. البته که باید بدانید برخی از آنها هم بدون تغییر باقی می کنند که برخی هم تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا می کند. عوامل بسیار زیادی هستند که مسئول فعالیت های ضد باکتریایی عسل می باشند و برخی از آنها عبارت می باشند از :

حرارت دادن عسل3

حرارت دادن عسل

  1. فعالیت هایی که مربوط به پراکسید هیدروژن می باشد.
  2. از دیگر تاثیراتی که حرارت دادن عسل رو این ماده طبیعی دارد فعالیت های غیر پراکسیدی می باشد. بسیاری از مواد شناسایی نشده در عسل به وسیله حرارت دادن از بین می رود. آنتی بیوتیک ها از جمله مهمترین موادی می باشد که به طور کلی از بین می رود. همچنین باید بدانید کربوهیدرات های زیادی درون این ماه وجود دارد و در اثر حرارت دادن به طور کلی از بین می رود.
  3. برخی از خواص ضد میکروبی که در عسل طبیعی وجود دارد سرچشمه اصلی اش از زنبور عسل می باشد. آنزیم هایی که تولید کننده پراکسید می باشند در عسل وجود داند و امکان دارد با حرارت دادن به طور کلی از بین بروند.
  4. برخی از عسل هایی که از گیاهان به وجود می آیند امکان دارد خواصشان در اثر حرارت از بین برود.

چرا شرکت ها روش حرارت دادن عسل را انجام می دهند ؟

حرارت دادن عسل امکان دارد خواص آن را از بین ببرد، ولی باید بدانید که بسیاری از شرکت های غذایی از این روش استفاده می کنند. برخی از مهمترین علت هایی که شرکت ها از این روش استفاده می کنند عبارت می باشد از :

  1. مشتری پسند کردن آن :

مشتری پسند کردن یکی از مهمترین دلایل استفاده کردن از این روش می باشد. در واقع بسیاری از عسل هایی که حرارت دیده نیستند امکان دارد شکرک بزنند. به همین دلیل امکان دارد مشتریان آن دسته از عسل ها را خریداری نکنند. یکی از روش هایی که از شکرک بستن عسل جلوگیری می کند همین جوشاندن آن می باشد که برای مشتری پسند کردن آن از این روش استفاده می کنند.

ظرف عسل خرید

  1. جلوگیری از تخمیر و ترش شدن عسل :

 عسل طبیعی را اگر در زمان درست و به صورت اصولی برداشت نمایند هرگز تخمیر نمی گردد. بسیاری زنبورداران پیش از اینکه عسل در کندو پخته شود آن را برداشت می نمایند و این روش بسیار اشتباه است. چرا که در این صورت عسل دچار تخمیر می شود. آن دسته از عسل هایی که بسیار زود برداشت می شوند رطوبت زیادی دارند و به همین دلیل آنها به زودی فاسد می شوند. بنابراین شرکت ها تولیدی این دسته از عسل ها را می جوشانند تا رطوبت درونی آنها را از بین ببرد. آنها برای اینکه از فاسد شدن عسل جلوگیری کنند جوشاندن و حرارت دادن آن را به روش های دیگر ترجیح می دهند و از آن استفاده می کنند.

 نتیجه گیری :

همانطور که بیان کردیم حرارت دادن عسل بسیاری از آنزیم ها و ویتامین های آن را از بین می برد. شما اگر می خواهید عسل با کیفیت خریداری کنید بهتر است از زنبوردارانی که پخته شده آن ار در کندو برداشت می کنند خریداری نمایید. بسیاری از تولیدکنندگانی که فروش عسل طبیعی را بر عهده دارند بهترین و با کیفیت ترین عسل ها را به فروش می رسانند و شما می توانید آن فروشندگان را شناسایی کنید تا عسل خوبی خریداری کنید. عسل هایی که حرارت می بینند چندان گزینه خوب و مناسبی برای خرید نمی باشند.

دیدگاه‌ها

ما در آپارات هستیم

دیبازر

ما در شبکه های اجتماعی

دیبازر

پرسش از ما

چنانچه در این زمینه (عسل و زعفران) سوالی دارید میتوانید آن را در بخش نظرات بیان فرمایید.

۰۹۳۶۴۵۰۰۶۸۳
با ما در تماس باشید

فروشگاه اینترنتی دیبازر، در زمینه آموزش ، سلامت و فروش محصولات طبیعی و ارگانیک فعالیت می نماید. عسل های طبیعی و زعفران دستچین شده از بهترین محصولات ما هستند که به صورت تضمینی به فروش می رسد. مقالاتی که در سایت دیبازر برای شما ارائه شده است، شما را در انتخاب صحیح و مناسب کمک میکند.
تمامی حقوق این سایت متعلق به تیم دیبازر می باشد.
Copyright © 2020 Dibazar