فروشگاه دیبازر | عسل طبیعی | زعفران | محصولات ارگانیک | وارد شوید | ثبت نام کنید

خواص و مضرات زعفران برای پوست ، مو

دسته‌بندی: زعفران , وبلاگ
تاریخ: 12 خرداد 1400
بازدید: 105 views
خواص و مضرات زعفران دیبازر

 خواص و مضرات زعفران برای پوست ، مو :

زعفران یکی از مواد غذایی می باشد که بسیار خوش بو و خوش رنگ است، که مصارف پزشکی و زیبایی دارد. شما برای استفاده از آن باید به خوبی در مورد خواص و مضرات زعفران اطلاعات خود را افزایش دهید تا از آن برای زیبایی خود استفاده کنید. آنتی اکسیدان های بسیار زیادی درون این گیاه دارویی وجود دارد و به همین دلیل فواید زیادی به پوست شما می رساند. برخی از افراد عسل و زعفران را با یکدیگر ترکیب می کنند تا از خواص و مزیت های هر دوی آنها برای پوست خود استفاده کنند.

درخشش پوست با استفاده از این گیاه دارویی بسیار افزایش پیدا می کند. البته که دقت باشید باید بیش از اندازه این گیاه دارویی را مورد استفاده قرار ندهید. محققانی که خواص و مضرات زعفران را بیان نموده اند مزیت های آن را بیشتر می دانند و به همین دلیل توصیه می کنند با استفاده از روش های متنوع برای سلامتی پوست و موی خود از آن استفاده کنید.

خواص و مضرات زعفران

خواص و مضرات زعفران

خواص و مضرات زعفران برای پوست و مو، بر اساس جنس پوست :

همه ما به خوبی می دانیم که هر فردی یک نوع پوست خاص دارد و باید بر اساس جنس پوست خود ماسک مناسبی را برای سلامتی پوستش انتخاب کند. دقت داشته باشید که خواص و مضرات زعفران از این طریق بیشتر به پوستتان می رسد. یکی از نکات بسیار مهمی که در مورد مضرات این گیاه دارویی وجود دارد و شما باید به آن دقت داشته باشید این است که هرگز بیش از اندازه این گیاه را روی ماسک خود به کار نبرید. در واقع شما تنها زمانی که اندازه زعفران را بیشتر از میزان مشخص شده نمایید دچار عوارض آن خواهید شد. برخی از مهمترین و بهترین ماسک هایی که با استفاده از زعفران برای انواع پوست توصیه می شود عبارت می باشد از :

  1. پوست های چرب :

بسیاری از افراد هستند که پوست چرب دارند و مایل هستند که با استفاده از روش های طبیعی چرب بودن پوست خود را درمان کنند. ماسک زعفران و ماست یکی از بهترین ماسک هایی می باشد که شما می توانید روی این نوع از پوست ها قرار دهید تا چربی پوست را کنترل کنید. در این روش باید مقداری از زعفران را در ماست خیس کنید، دقت داشته باشید که میزان زعفران نباید خیلی زیاد باشد.

 بعد یک قاشق غذاخوری آبلیمو به ترکیب به دست آمده اضافه کنید و مخلوط نمایید. ماسک به دست آمده زمانی که رنگش زرد شد می توانید آن را روی پوست خود بزنید و سپس با آب سرد آن را بشویید.  اگر می خواهید در مورد خواص و مضرات زعفران برای این نوع ماسک اطلاعات بیشتری داشته باشید باید بدانید که چربی پوست شما با استفاده از آن به طور کلی از بین می رود. ولی باید دقت داشته باشید میزان زعفران را در این ماسک زیاد نکنید.

خواص و مضرات زعفران 2

خواص و مضرات زعفران

  1. پوست های نرمال و معمولی :

یکی از دیگر نمونه های ماسک که شما می توانید با استفاده از زعفران آن را روی پوست خود بزنید، ماسک زعفران و توت فرنگی می باشد. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد خواص و مضرات زعفران در این ماسک داشته باشید باید بدانید هر روز از آن استفاده کنید و زیاد زعفران درون آن نریزید. شما در این روش باید چند عدد توت فرنگی را له کنید تا حالت خمیری داشته باشند. سپس دو یا سه رشته از زعفران را به آن اضافه کنید.. ماسک را که روی صورت خود گذاشتید باید بعد از ۱۵ دقیقه آن را به خوبی با آب سرد شستشو دهید. توت فرنگی ویتامین ها و مواد معدنی بسیار زیادی دارد که که اگر با زعفران ترکیب شود خواص آن بسیار زیاد می شود. شما با استفاده از این ماسک می توانید پوست خود را درخشان تر سازید.

  1. پوست های ترکیبی و مختلط :

ماسک زعفران و آرد یکی از بهترین ماسک هایی می باشد که برای پوست های ترکیبی و مختلط بسیار مناسب می باشد. پوست این دسته از افراد به طور معمول خشک می باشد و برخی از قسمت های آن تا حدودی چرب است. برای اینکه از خواص و مضرات زعفران برای این نوع ماسک استفاده کنید باید آن را بعد از ۱۵ دقیقه که روی صورت تان بود شستشو دهید. یکی از مهمترین و اصلی ترین مزیت های آن این است که پوست شما را از هرگونه آکنه پاک می کند و می توانید پوستی درخشان داشته باشید. مقدار آرد و زعفران را باید به صورت مشخص شده تعیین کنید و با مقداری شیر آن را ترکیب کنید. دقت داشته باشید که میزان آن نباید زیاد شود.

  1. پوست های خشک :

 چوب صندل و ترکیب کردن آن با زعفران یکی از بهترین روش هایی می باشد که با استفاده از آن می توانید خشک بودن پوست خود را تا حد زیادی کنترل کنید. در مورد خواص و مضرات زعفران برای این ماسک باید بدانید که، پوست شما بسیار درخشان تر می شود، ولی مصرف زیاد آ امکان دارد به پوست تان آسیب جدی وارد سازد. زعفران و چوب صندل را که به خوبی با یکدیگر مخلوط کردید باید مقداری هم شیر به آن اضافه کنید تا حالت خمیری به دست آید. سپس این ماسک را روی صورت خود بگذارید و بعد از یک ساعت آن را شستشو دهید. استفاده از این ماسک برای آن دسته از افرادی که پوست خشک دارند بهترین گزینه ای می باشد که می توانند داشته باشند.

خواص و مضرات زعفران 3

خواص و مضرات زعفران

  1. پوست های آکنه دار :

برخی از افراد هستند که پوست هایشان آکنه دارد و به همین دلیل باید بهترین و مناسب ترین ماسک ها را روی صورت خود بزنند. شما می توانید شیر را با زعفران ترکیب کنید و بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه آن را به خوبی شستشو دهید. شیر یکی از سفت کننده های طبیعی می باشد که سلامت پوست شما را تا حد بسیار زیادی تامین کند. زعفران می تواند آکنه های روی پوست شما را به طور کلی از بین ببرد. خواص و مضرات زعفران برای پوست را خودتان می توانید کنترل کنید.

دیدگاه‌ها

ما در آپارات هستیم

دیبازر

ما در شبکه های اجتماعی

دیبازر

پرسش از ما

چنانچه در این زمینه (عسل و زعفران) سوالی دارید میتوانید آن را در بخش نظرات بیان فرمایید.

۰۹۳۶۴۵۰۰۶۸۳
با ما در تماس باشید

فروشگاه اینترنتی دیبازر، در زمینه آموزش ، سلامت و فروش محصولات طبیعی و ارگانیک فعالیت می نماید. عسل های طبیعی و زعفران دستچین شده از بهترین محصولات ما هستند که به صورت تضمینی به فروش می رسد. مقالاتی که در سایت دیبازر برای شما ارائه شده است، شما را در انتخاب صحیح و مناسب کمک میکند.
تمامی حقوق این سایت متعلق به تیم دیبازر می باشد.
Copyright © 2020 Dibazar