فروشگاه دیبازر | عسل طبیعی | زعفران | محصولات ارگانیک | وارد شوید | ثبت نام کنید

درباره عسل طبیعی چه می دانید؟

دسته‌بندی: عسل , وبلاگ
تاریخ: 8 خرداد 1400
بازدید: 87 views
7عسل طبیعی دیبازر

درباره عسل طبیعی چه می دانید؟

عسل طبیعی

اگر به شما بگوییم یک شیرین کننده فوق العاده غذایی وجود دارد که طعم آن بسیار عالی است (و برای شما بسیار مفید است) ، آیا شما تمایل دارید درباره آن بیشتر بدانید؟ خب ، وقت آن است که عسل طبیعی را به لیست مواد غذایی خود اضافه کنید. عسل طبیعی که به عنوان عسل فرآوری نشده یا فیلتر نشده نیز شناخته می شود ، یک غذای خوشمزه است که لیستی طولانی از فواید سلامتی اثبات شده را در خود جای داده است.

شاید شما با عسل طبیعی به عنوان یک شیرین کننده طبیعی آشنا باشید، صبح که بیدار می شوید عسل را روی نان تست خود بمالید و از خوردن آن لذت ببرید. این ماده دارای خاصیت های زیادی است که از جمله می توان به ضد حساسیت بودن آن اشاره کرد و اینکه می تواند به کاهش آلرژی در افراد کمک کند. در اینجا بهترین انتخاب عسل طبیعی برای افزودن به رژیم غذایی روزانه برای شما آماده شده است.

عسل طبیعی دیبازر

عسل ۱۰۰ درصد طبیعی

عسل خام ۱۰۰٪ عسل طبیعی و اصل است. وقتی به فروشگاه مواد غذایی برای خرید عسل می روید ، اطمینان حاصل کنید که عسل طبیعی و فیلتر نشده ۱۰۰٪ خالص دریافت می کنید.حال باید بدانید که چگونه این اطمینان حاصل می شود، معمولا عسل اصل توسط زنبورداران جمع آوری می شود و این یعنی هنوز هیچ ماده افزودنی به آن اضافه نشده است و کاملا خام است، زنبورداران اگر به همین شکل عسل را بطری کنند عسل اصل را به فروشگاه ها تحویل می دهند و اگر مواد افزودنی با عسل اصل ترکیب شود این بدین معنی است که عسل اصل نیست.این زنبورداران هستند که مسئولیت اصل بودن را برعهده خواهند گرفت زیرا از نظر قیمت نیز عسل اصل با دیگر نوع های عسل متفاوت است.

شرکت ما تنها شریک زنبورداری است که معتقد به مراقبت از زنبورها و فضلشان هستند و دارای پیشینه زیادی برای این کار است، بنابراین زنبورداران ما عسل اصل را با توجه به مراقبت های ویژه خود جمع آوری می کنند. ما با شرکای زنبورداری خود در سراسر ایران روابط پایدار و قابل اعتمادی برقرار کرده ایم. با کمک آنها ، ما عسل خود را کاملاً طبیعی تولید کرده، ضمن اینکه از سلامتی زنبورهای عسل خود نیز کاملا آگاه هستیم.

عسل طبیعی دیبازر2

عسل طبیعی ، پاستوریزه نمی شود

پاستوریزاسیون فرآیندی است که می توان عسل را در دمای بالا گرم کرد تا بطری سازی آن آسان شود. این فرآیند همچنین مواد مغذی را که به طور طبیعی در عسل یافت می شود مانند ویتامین ها و آنزیم ها از بین می برد. عسل طبیعی هرگز تاکید می کنم هرگز پاستوریزه نمی شود. پس از آزمایش دقیق عسل اطمینان حاصل می شود که عسل با کیفیت و عالی است. بنابراین عسل طبیعی را نباید پاستوریزه کرد زیرا مواد مغذی درون آن از بین خواهند رفت.

عسل طبیعی و مواد مغذی درون آن

فواید بی شماری از عسل طبیعی وجود دارد مانند دارا بودن ویتامین ها ، مواد مغذی ، آنتی اکسیدان ها و آنزیم که باعث می شود این نوع عسل در صف خرید خانواده ها قرار بگیرد. به همین دلیل عسل خام ، به عنوان یک جایگزین مناسب برای شکر فرآوری شده قرار گرفته است. شکر فرآوری شده فواید آن صفر است و فواید آن بسیار کم است. اما ویتامین ها ، مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها در عسل طبیعی نشان از فواید بالای این ماده دارد. عسلی که پاستوریزه شده تنها قند فرآوری شده به شکل دیگر است! بنابراین هنگام انتخاب یک شیرین کننده طبیعی ، عسل طبیعی خوشمزه را انتخاب کنید تا مواد مغذی سالم درون آن باعث قوی شدن سیستم ایمنی بدن شما شوند.

عسل طبیعی دیبازر3

عسل خام: عسل فیلتر نشده

از آنجا که عسل طبیعی فرآوری نمی شود و هیچ گونه ماده افزودنی به آن اضافه نمی شود ، این نوع عسل خاصیت درمانی زیادی دارد ، عسل خام می تواند گاهاً حاوی قسمتهای باقی مانده زنبور و تکه های موم باشد. به همین دلیل است که در شرکت ما ، به آرامی عسل را صاف می کنیم تا این قطعات بزرگتر و ناخواسته را از کندوی زنبور عسل برداریم ، اما همه مواد خوب دیگر را درون عسل نگه می داریم.

عسل خام و فیلتر نشده حاوی گرده است که این نشان از اصل بودن این ماده غذایی دارد! گرده گل منبع اصلی تولید عسل است که ۱۰۰٪ عسل طبیعی است. تعداد زیاد گرده به ما اجازه می دهد تا بدانیم عسل از چه نوع گلی مشتق شده و از چه منطقه ای از کشور این گرده گل ها جمع آوری شده اند.

اما بسیاری از مردم کشورمان با تصور اینکه در حال حاضر امکان دسترسی به عسل طبیعی و خالص وجود ندارد، عملاً خود را از این ماده غذایی شفابخش و بسیار مفید، محروم کرده‌اند یا سرانه مصرف آنها به‌دلیل چنین تصوراتی، در سطحی بسیار پایین قرار دارد.

عسل طبیعی دیبازر4

مواد تشکیل دهنده عسل

عسل طبیعی ، دقیقاً مشخص است که چه موادی درون آن است: گاهی اوقات ، برای پر کردن بطری های بیشتر و صرفه جویی در هزینه ها ، ممکن است درون عسل شربت ذرت یا مواد افزودنی دیگری را که شبیه به عسل است، ریخته شود ، در شرکت ما  ، عسل تحت آزمایشات گسترده ای قرار می گیرد تا مطمئن شویم عسل طبیعی و با کیفیت است. ما برای داشتن عسلی خام و تمیز و عاری از آفت کش ها ، علف کش ها و آنتی بیوتیک ابتدا عسل را آزمایش می کنیم. ما همچنین میزان گلوتن ، سرب ، قوام رنگ ، اسیدیته و شکر درون عسل را آزمایش می کنیم تا اطمینان حاصل شود که عسل ۱۰۰٪ خالص از ما دریافت می کنید.

برای اینکه عسل طبیعی خوشمزه ای داشته باشیم نباید به ترکیبات آن دست بزنیم ، طعم خوشمزه عسل خام کاملا باید حفظ شود، برای اطمینان از طعم و مزه ثابت ، باید حتما از فروشگاه های معتبری عسل طبیعی را خریداری کنید. عسل ما به طور گسترده آزمایش شده است و اطمینان خواهیم داد که فقط عسل با کیفیت عالی به خریداران تحویل می دهیم.

عسل طبیعی دیبازر5

منبع سوخت مفید برای بدن

عسل خام حاوی مواد مغذی طبیعی است که به شما کمک می کند تا در طول روز کاملا سرحال باشید. عسل خام به شکل معمول  شاخص گلیسمی پایینی دارد ، به این معنی که بدن شما مقدار قند را به آرامی پردازش می کند.یک نوع قند که سوخت و ساز خوبی دارد و البته باید بدون مواد افزودنی باشد.

عسل ماده ای بدون تاریخ انقضا

عسل طبیعی اگر به درستی نگهداری شود ، در هر زمانی می توانید از آن استفاده کنید. در حقیقت ، اگر عسل در ظرف های بسته بندی نگهداری شود ، می تواند قرن ها سالم باقی بماند. اگر عسل طبیعی فرآیندهای طبیعی مانند تبلور را طی  کند ، این بدان معنی نیست که خاصیت آن از دست رفته است ولی بهتر است که هر نوع فرایند روی آن انجام نشود.

 

دیبازر

 

نخست اینکه به‌خلاف تصور غالب، “عسل خوب ” الزاماً عسلی نیست که از زنبوری تهیه شده باشد که آن زنبور صددرصد از گلهای دشت و باغها تغذیه کرده باشد بلکه حتی عسل زنبوری هم که مثلاً در فصل سرما توسط زنبوردار با شکر یا شیره‌های شیرین تغذیه شده باشد نیز دارای بخش قابل توجهی از خواص عسل طبیعی است و به‌راحتی می‌توان با مصرف چنین عسلی که فرایند تولید آن توسط زنبور طی شده، از فواید مختلف ذکرشده برای عسل، منتفع شد!

نکته دوم اینکه برخی تصور دارند که عسل اصل و خالص الزاماً باید قیمتهای بسیار بالایی داشته باشد و عسل‌هایی که با قیمتهای مثلاً کمتر از ۵۰ هزار تومان به‌ازای هر کیلو در بازار به‌فروش می‌رسند، نمی‌توانند عسل طبیعی، مفید و قابل اعتمادی باشند!

چگونگی تبلور عسل

از آنجا که عسل خام کاملاً طبیعی است ، حاوی مقادیر طبیعی گلوکز ، فروکتوز و گرده است. منظور این است  که عسل شما فرایند طبیعی به نام تبلور را طی خواهد کرد. شما می توانید این اتفاق را در حالی ببینید که درون عسل شما پوسته های سفید وجود دارد. اگر ترجیح می دهید از خوردن عسل طبیعی لذت ببرید ، بطری عسل خود را حدود یک ساعت در یک کاسه آب گرم قرار دهید تا کاملا نرم و برای خوردن آماده شود.

عسل طبیعی دیبازر6

درباره عسل طبیعی چه می دانید | ارگانیک | طبیعی | تغذیه | شناخت عسل طبیعی

فواید عسل طبیعی

کاهش وزن

مطالعات تحقیقاتی مصرف عسل طبیعی و کاهش وزن را مرتبط دانسته است. با استفاده از یک مطالعه ارائه داده شده توسط محققان در یک دانشگاه نشان داده شده است که عسل خام یک جایگزین عالی برای شکر است و باعث می شود از مبتلا شدن به قند خون جلوگیری شده و باعث کاهش وزن خواهد شد.

مطالعات دیگری نیز انجام شده است که نشان می دهد عسل طبیعی باعث می شود اشتها را برگرداند و بر روی این نوع هورمون ها اثرات مثبت دارد،در این مطالعات هورمون های اشتها در ۱۴ نفر زن که چاق بودند و اما از نظر بدنی سالم مورد بررسی قرار گرفت و در این مطالعه میزان مصرف شکر و عسل را در صبحانه اندازه گیری کردند، به طور کلی ، محققان نتیجه گرفتند که مصرف عسل خام اثرات زیادی در پایین آوردن وزن در افراد چاق دارد.

ضد آلرژی

عسل طبیعی حاوی گرده زنبور عسل است که برای دفع عفونت ها ، تسکین آلرژی به شکل طبیعی و تقویت ایمنی بدن بسیار عالی است. توانایی عسل در جلوگیری از آلرژی بر اساس مفهومی به نام ایمنی درمانی تعریف شده است. چگونه؟ زنبورها از یک گل به گل دیگر گرده جمع می کنند ، هنگامی که عسل طبیعی جمع آوری شده و البته این نوع گرده ها مربوط به یک محله هستند. بعد از مدتی ممکن است فرد مبتلا به آلرژی نسبت به این گرده ها مصون شود و یا حساسیت کمتری پیدا کند و علائم فصلی آلرژی فصلی را کمتر تجربه کند. بسیاری از مبتلایان به آلرژی فصلی ، عسل محلی و خام را مفید دانسته اند زیرا باعث درمان  واکنش آلرژیک آنها می شود.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان داد که خوردن عسل با دوز بالا (روزانه یک گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن عسل) می تواند علائم آلرژی را در طی هشت هفته بهبود بخشد. محققان نتیجه گرفتند که اگر افراد به شکل روزانه عسل مصرف کنند تا به شکل کلی آلرژی آنها بهبود می یابد.

برخی از افراد می گویند که یک قاشق غذاخوری عسل روزانه می تواند مانند یک داروی ضد آلرژی قوی عمل کند. نوع عسل مهم است زیرا عسل پاستوریزه فاقد هرگونه گرده است. برای تسکین احتمالی آلرژی فصلی ، باید عسل طبیعی را با گرده درون آن مصرف کنید.

ساکاروز

درباره عسل طبیعی چه می دانید | ارگانیک | طبیعی | تغذیه | شناخت عسل طبیعی

منبع انرژی طبیعی

عسل خام حاوی

  • قندهای طبیعی (۸۰ درصد)
  • آب (۱۸ درصد)
  • مواد معدنی
  • ویتامین ها
  • گرده و پروتئین (۲ درصد)

تعجب آور نیست که عسل را “سوخت کامل کارا” نامیده اند.  این ماده باعث می شود که گلیکوژن موجود در کبد را ذخیره کند و به افراد انرژی بیشتری بدهد. مطالعات در آزمایشگاه ورزش و تغذیه ورزشی دانشگاه ممفیس نشان داده است که عسل یکی از بهترین گزینه های کربوهیدرات برای مصرف درست قبل از ورزش است. علاوه بر این ، مطالعات نشان داده است که عسل به عنوان یک سوخت ورزشی ، هم تراز با گلوکز ، یعنی قند مورد استفاده در اکثر ژل های تجاری ، عمل می کند. وقتی درباره عسل طبیعی صحبت می شود باید بدانید برای ورزشکارها بسیار مفید نشان داده شده است ، من عسل خام را برای سوخت و ساز بهتر بدن بسیار توصیه می کنم. برای همین است که عسل طبیعی را در میان وعده برای ورزشکاران و کسانی که می خواهند رژیم بگیرند قرار می دهند.

عسل مفید برای تعادل بدن

در هند عسل را به عنوان یک داروی ۴۰۰۰ ساله می شناسند که بر تعادل سه گانه بدن اثرات مثبتی دارد و می توان گفت دارای فواید بسیار زیادی برای بدن است،از جمله فواید مشخص سلامتی است که برای بینایی دارد ، هم چنین باعث می شود وزن افراد پایین بیاید و در ناتوانی جنسی درمان بسیار عالی به نظر می رسد، زود انزالی را از بین می برد و اختلالاتی را که در دستگاه ادراری وجود دارد را کاملا درمان می کند،برای درمان آسم نیز مناسب است و همچنین تهوع را از بین خواهد برد.

از عسل به عنوان “یوگاواهی” یاد می شود زیرا کیفیت نفوذ در عمیق ترین بافت های بدن را دارد. وقتی عسل با سایر داروهای گیاهی استفاده می شود ، کیفیت دارویی آن افزایش می یابد.

 

دیبازر

 

تنظیم قند خون

حتی اگر حاوی قندهای ساده باشد ، مانند قند سفید یا شیرین کننده های مصنوعی نیست. ترکیب دقیق آن که شامل فروکتوز و گلوکز است در واقع به بدن کمک می کند تا سطح قند خون را تنظیم کند. بعضی از انواع عسل ها شاخص قند خون پایین دارند ، بنابراین قند خون شما را کاهش می دهد.

زخم ها و سوختگی ها را بهبود بخشد

فواید عسل برای سلامتی حتی به کاربردهای خارجی در بدن نیز رسیده است. ثابت شده است که عسل بر روی پوست قرار گرفته و به همان اندازه درمان معمولی با سولفادیازین موثر است. گمان می شود که در اثر خشک شدن قندهای ساده و خاصیت ضد باکتری عسل برای ایجاد این اثر با همدیگر ترکیب شده اند. مطالعات نشان داده است که در ترمیم زخم ها بسیار موفق عمل می کند.

مملو از پروبیوتیک

برخی از انواع عسل مقادیر زیادی باکتری دارند. این شامل حداکثر ۶ گونه لاکتوباسیل و ۴ گونه بیفیدوباکتری است. ممکن است بسیاری از “خواص درمانی مرموز عسل” را با توجه به این نوع گونه های باکتری بتوان به راحتی شرح داد.

دیدگاه‌ها

ما در آپارات هستیم

دیبازر

ما در شبکه های اجتماعی

دیبازر

پرسش از ما

چنانچه در این زمینه (عسل و زعفران) سوالی دارید میتوانید آن را در بخش نظرات بیان فرمایید.

۰۹۳۶۴۵۰۰۶۸۳
با ما در تماس باشید

فروشگاه اینترنتی دیبازر، در زمینه آموزش ، سلامت و فروش محصولات طبیعی و ارگانیک فعالیت می نماید. عسل های طبیعی و زعفران دستچین شده از بهترین محصولات ما هستند که به صورت تضمینی به فروش می رسد. مقالاتی که در سایت دیبازر برای شما ارائه شده است، شما را در انتخاب صحیح و مناسب کمک میکند.
تمامی حقوق این سایت متعلق به تیم دیبازر می باشد.
Copyright © 2020 Dibazar