فروشگاه دیبازر | عسل طبیعی | زعفران | محصولات ارگانیک | وارد شوید | ثبت نام کنید

علت شکرک زدن عسل رو بدانیم

دسته‌بندی: عسل , وبلاگ
تاریخ: 5 تیر 1399
بازدید: 140 views
شکرک زدن عسل طبیعی

چگونه می توان از شکرک در عسل خلاص شد؟

علت شکرک زدن عسل رو بدانیم

پیدا کردن کریستال ها در عسل معمول است به ویژه اگر به ندرت مقدار زیادی عسل در خانه خود مصرف می کنید. گرانول هایی که در عسل تشکیل می شوند هرگز مضر نیستند و بنابراین نباید کسی را نگران کرد. اما از بین بردن این عسلهای کریستالی و بازگرداندن آن در حالت مایع طبیعی امکان پذیر است. یکی از مزایایی که عسل نسبت به سایر محصولات غذایی دارد این واقعیت است که هیچگاه از بین نرفته است ، یکی از دلایلی که از آن به عنوان ماده نگهدارنده استفاده می شود. اگر بیش از ۲ سال نگه داشته شود ، طعم عسل ممکن است تغییر کند.
دانه های تشکیل دهنده عسل دلالت بر این ندارند که محصول منقضی شده یا دیگر ایمن نیست. در حقیقت ، بعضی افراد عاشق این کریستالها هستند. هنگام بلع در دهان ذوب می شوند. یکی از دلایل تبلور عسل این واقعیت است که گلوکز موجود در عسل در نتیجه گرما و ذخیره طولانی مدت ، میزان آب خود را از دست می دهد. این گلوکز را به گلوکز منهیدرات که به عنوان کریستال وجود دارد ، تبدیل می کند. بسیاری از این کریستال ها یک شبکه را تشکیل می دهند که در نتیجه باعث تعلیق در سراسر عسل می شود و حالت نیمه جامد به آن می دهد. شما می توانید عسل را به عنوان یکی از راه های مهار تبلور یخ بزنید.

چرا عسل شکرک می زند؟

تبلور عسل ممکن است غیرقابل پیش بینی باشد زیرا میزان تبلور به عوامل مختلفی بستگی دارد. این موارد شامل دمای ذخیره سازی ، اجزای عسل و در دسترس بودن ذرات موجود در عسل است. اجزای تشکیل دهنده عسل در این حالت تا حد زیادی به نوع گیاهان علوفه ای بستگی دارد.
مهم است که از این واقعیت قدردانی کنیم که قندها به اشکال مختلفی به وجود می آیند. در مورد شهد ، سرشار از فروکتوز و گلوکز است و ممکن است اثری از مالتوز و ساکارز داشته باشد. انواع اصلی قند که در تبلور تأثیر می گذارد فروکتوز و گلوکز است. عسل هایی که فروکتوز بیشتری نسبت به گلوکز دارند به راحتی تبلور نمی شوند. نوع با سطح گلوکز بالاتر از فروکتوز از طرف دیگر در مدت زمان کمی گرانول می شود.
شکرک زدن عسل طبیعی

شکرک زدن عسل طبیعی

زنبورهای عسل که در شبدر ، قاصدک ، یونجه ، اسطوخودوس و دانه روغنی علوفه می کنند عسل تولید می کنند که به راحتی جامد می شوند. شهد درخت سرشار از فروکتوز است و در نتیجه تبلور کندتر است. برخی از گیاهانی که به تولید عسل کمک می کنند که به راحتی دانه نمی شوند عبارتند از: زغال اخته ، تاپلو ، آووکادو ، اقاقیا ، چوب ترش ، ملخ سیاه و افرا. اما این لیست محدود کننده نیست. پیش بینی سرعت تبلور دشوار است زیرا علوفه زنبورها تقریبا در هر گیاه در یک منطقه وجود دارد.

عسل متبلور می تواند از راه های مختلفی روان شود:

کوزه حاوی عسل را درون یک گلدان آب داغ قرار دهید و آنرا به طور مداوم هم بزنید تا همه بلورها حل شوند. همچنین می توانید شیشه حاوی عسل را درون یک گلدان آب داغ قرار داده و سپس آن را بگذارید تا به خودی خود حل شود.
راه دوم از بین بردن بلورها استفاده از مایکروویو است ، اگرچه این امر بهینه نیست. حداقل ۳۰ ثانیه آن را گرم کنید ، آن را برداشته و خوب هم بزنید. بگذارید عسل خنک شود ، سپس یک بار دیگر آن را در مایکروویو قرار دهید و اگر هنوز هم می توانید بعضی از کریستال ها را ببینید ، آن را برای ۳۰ ثانیه دیگر گرم کنید. فرآیند هم زدن را تکرار کنید تا همه بلورها حل شوند.
دیبازر
همچنین با نگه داشتن عسل در یک محیط گرم می توانید میزان تبلور را کند کنید. یخ زدن عسل همچنین به کندی روند تبلور کمک می کند.
ذراتی مانند دانه های گرده به عنوان کاتالیزور فرآیند تبلور عمل می کنند. سایر ناخالصی ها همچنین به تسهیل گرانول کمک می کنند. بنابراین ، میکرو فیلتراسیون عسل به کاهش میزان تبلور کمک می کند. با این وجود ، بیشتر زنبورداران تصفیه ریز را توصیه نمی کنند زیرا این روش مطمئن برای شناسایی منبع جغرافیایی عسل است.

شما هم راه حل خود را در خصوص شکرک زدن عسل طبیعی بفرمایید…

دیدگاه‌ها

ما در آپارات هستیم

دیبازر

ما در شبکه های اجتماعی

دیبازر

پرسش از ما

چنانچه در این زمینه (عسل و زعفران) سوالی دارید میتوانید آن را در بخش نظرات بیان فرمایید.

۰۹۳۶۴۵۰۰۶۸۳
با ما در تماس باشید

فروشگاه اینترنتی دیبازر، در زمینه آموزش ، سلامت و فروش محصولات طبیعی و ارگانیک فعالیت می نماید. عسل های طبیعی و زعفران دستچین شده از بهترین محصولات ما هستند که به صورت تضمینی به فروش می رسد. مقالاتی که در سایت دیبازر برای شما ارائه شده است، شما را در انتخاب صحیح و مناسب کمک میکند.
تمامی حقوق این سایت متعلق به تیم دیبازر می باشد.
Copyright © 2020 Dibazar