فروشگاه دیبازر | عسل طبیعی | زعفران | محصولات ارگانیک | وارد شوید | ثبت نام کنید

ویژگی های یک عسل طبیعی چیست؟

دسته‌بندی: عسل , وبلاگ
تاریخ: 21 خرداد 1399
بازدید: 73 views
عسل ورزشکاران

ویژگی های یک عسل طبیعی چیست؟

از زمان های قدیم از عسل به عنوان غذا و دارو استفاده می شده است. این ماده از شهد انواع گلها درسا شده است که باعث خواص درمانی بی نهایت عسل کرده است. از عسل می توان به جای قند و شکر استفاده کرد که در اینجا ۱۰ مزیت برتر عسل را آورده ایم. ویژگی های یک عسل طبیعی چیست؟

۱. عسل حاوی برخی مواد مغذی می باشد:

عسل یک مایع شیرین و غلیظ است که توسط زنبور عسل ساخته شده است.

زنبورها عمدتاً شهد غنی گل را از محیط خود جمع می کنند و هنگامی که داخل کندوی زنبور عسل می شوند ، مرتباً شهد را مصرف کرده، هضم و مجدداً شهد می کنند. محصول نهایی عسل است ، مایعی که به عنوان غذای ذخیره شده برای زنبورها استفاده می شود. بو ، رنگ و طعم بستگی به انواع گلهای منطقه بستگی دارد. از نظر تغذیه ای ، ۱ قاشق غذاخوری عسل (۲۱ گرم) حاوی ۶۴ کالری و ۱۷ گرم شکر شامل فروکتوز ، گلوکز ، مالتوز و ساکارز است. این ماده تقریباً حاوی فیبر ، چربی یا پروتئین نیست. این ماده همچنین حاوی مقادیر کمیاب – زیر ۱٪ از RDI – چندین ویتامین و مواد معدنی است. ویژگی های یک عسل طبیعی چیست؟

خلاصه

عسل مایع غلیظ و شیرینی است که توسط زنبور عسل ساخته شده است. این ویتامین و مواد معدنی کم است اما ممکن است در بعضی از ترکیبات گیاهی بسیار زیاد باشد.

۲. عسل با کیفیت بالا سرشار از آنتی اکسیدان است

عسل با کیفیت بالا حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان های مهم است . اینها شامل اسیدهای آلی و ترکیبات فنلی مانند فلاونوئیدها هستند. دانشمندان بر این باورند که ترکیب این ترکیبات قدرت آنتی اکسیدانی آن را به عسل می دهد. جالب اینجاست که دو مطالعه نشان داده اند که عسل گندم سیاه مقدار آنتی اکسیدانی خون شما را افزایش می دهد. آنتی اکسیدان ها با کاهش خطر حملات قلبی ، سکته مغزی و برخی از انواع سرطان در ارتباط هستند. آنها همچنین ممکن است سلامت چشم را ارتقا دهند. ویژگی های یک عسل طبیعی چیست؟

خلاصه

عسل حاوی تعدادی آنتی اکسیدان از جمله ترکیبات فنولیک مانند فلاونوئیدها است.

 

عسل وحشی

۳. عسل نسبت به قند دیابتی “کمتر” دارد:

شواهد مربوط به عسل و دیابت مختلط است. از یک طرف ، می تواند چندین عامل خطر ابتلا به بیماری های قلبی را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کاهش دهد. به عنوان مثال ، ممکن است کلسترول LDL “بد” ، تری گلیسیرید و التهاب را پایین بیاورد در حالی که کلسترول HDL “خوب” را بالا می برد. با این حال ، برخی از تحقیقات نشان داده اند که همچنین می تواند سطح قند خون را افزایش دهد – نه به اندازه قند تصفیه شده.

در حالی که عسل ممکن است کمی بهتر از قند تصفیه شده برای مبتلایان به دیابت باشد ، اما باید با احتیاط مصرف شود. در واقع، افراد مبتلا به دیابت ممکن است بهترین با به حداقل رساندن انجام تمام غذاهای پر کربوهیدرات. به خاطر داشته باشید که انواع خاصی از عسل ممکن است با شربت درست شوند. اگرچه تقلب در عسل در اکثر کشورها غیرقانونی است ، اما همچنان یک مشکل گسترده است. ویژگی های یک عسل طبیعی چیست؟

خلاصه

برخی از مطالعات نشان می دهد که عسل عوامل خطر بیماری قلبی را در مبتلایان به دیابت بهبود می بخشد. با این حال ، همچنین سطح قند خون را بالا می برد – بنابراین نمی توان آن را برای افراد دیابتی سالم قلمداد کرد.

۴. آنتی اکسیدان های موجود در آن می توانند به کاهش فشار خون کمک کنند:

فشار خون عامل مهمی برای بیماری های قلبی است و عسل ممکن است به کاهش آن کمک کند. دلیل این امر حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی است که با کاهش فشار خون در ارتباط هستند. مطالعات انجام شده در موش صحرایی و انسان نشان دهنده کاهش متوسط ​​فشار خون در مصرف عسل است.

خلاصه

خوردن عسل ممکن است به کاهش متوسط ​​فشار خون منجر شود ، که یک عامل خطر مهم برای بیماری های قلبی است.

عسل وحشی

۵. عسل همچنین به بهبود کلسترول کمک می کند:

سطح کلسترول بالای LDL یک عامل خطرناک برای بیماری های قلبی است. این نوع کلسترول در آترواسکلروز ، ایجاد چربی در شریان های شما نقش مهمی دارد و می تواند منجر به سکته قلبی و سکته مغزی شود. جالب است که چندین مطالعه نشان می دهد که عسل ممکن است سطح کلسترول شما را بهبود بخشد.

کلسترول LDL کل و “بد” را کاهش می دهد در حالی که به طور قابل توجهی کلسترول HDL “خوب” را بالا می برد. به عنوان مثال ، یک مطالعه در ۵۵ بیمار عسل را با قند جدول مقایسه کرده و نشان داد که عسل باعث کاهش ۵.۸ درصد در LDL و ۳.۳ درصد افزایش کلسترول HDL شده است. همچنین منجر به کاهش وزن متوسط ۱.۳ درصد. ویژگی های یک عسل طبیعی چیست؟

خلاصه

به نظر می رسد که عسل تأثیر مثبتی بر میزان کلسترول دارد. در ضمن افزایش کلسترول HDL “خوب” منجر به کاهش متوسط ​​کلسترول LDL در کل و “بد” می شود.

۶. عسل می تواند تری گلیسیریدها را پایین بیاورد:

تری گلیسیرید خون بالا یکی دیگر از عوامل خطر بیماری قلبی است. سطح تری گلیسیرید در رژیم غذایی پر قند و کربوهیدراتهای تصفیه شده افزایش می یابد . جالب اینجاست که چندین مطالعه ، مصرف عسل عادی را با سطح ترلی گلیسیرید پایین تر مرتبط کرده است ، به خصوص هنگامی که از آن برای جایگزینی قند استفاده می شود. به عنوان مثال ، یک مطالعه با مقایسه عسل و شکر ، ۱۱ تا ۱۹ درصد سطح تری گلیسیرید را در گروه عسل پیدا کرد.

خلاصه

تری گلیسیرید بالا یک عامل خطر برای بیماری های قلبی و دیابت نوع ۲ است. مطالعات متعددی نشان می دهد که عسل می تواند سطح تری گلیسیرید را پایین بیاورد ، به ویژه هنگامی که به عنوان یک جایگزین قند استفاده می شود.

۷. آنتی اکسیدان های موجود در عسل با سایر اثرات منفی بر سلامت قلب مرتبط هستند:

باز هم ، عسل منبع غنی از فنل ها و سایر ترکیبات آنتی اکسیدانی است. بسیاری از این موارد با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی مرتبط هستند. آنها ممکن است شریان های قلب شما را گشاد کنند و جریان خون به قلب شما افزایش یابد. آنها همچنین ممکن است به جلوگیری از تشکیل لخته خون کمک کنند ، که می تواند منجر به حمله قلبی و سکته مغزی شود. علاوه بر این ، یک مطالعه در موش صحرایی نشان داد که عسل قلب را در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند.

خلاصه

آنتی اکسیدان های موجود در عسل با اثرات مفیدی بر سلامت قلب ارتباط دارند ، از جمله افزایش جریان خون به قلب شما و کاهش خطر ایجاد لخته خون.

۸. عسل باعث درمان سوختگی و زخم می شود:

از زمان مصر باستان ، برای درمان زخم ها و سوختگی از معالجه موضعی عسل استفاده شده است و امروزه هنوز هم رایج است. با بررسی ۲۶ تحقیق در مورد عسل و زخم ، عسل بیشترین اثر را در بهبود سوختگی و ضایعات با ضخامت جزئی و بعد از عمل جراحی دارد. عسل همچنین یک درمان مؤثر برای زخم پای دیابتی است که عوارض جدی منجر به قطع عضو می شود. در یک مطالعه میزان ۴۳.۳ درصد موفقیت در عسل به عنوان درمان زخم گزارش شده است. در یک مطالعه دیگر ، عسل موضعی تقریباً ۹۷٪ از زخمهای دیابتی بیماران را شفا داده است. محققان بر این باورند که قدرت بهبودی عسل از اثرات ضد باکتری و ضد التهابی آن و همچنین توانایی آن در تغذیه بافت اطراف ناشی می شود. علاوه بر این ، می تواند به درمان سایر بیماری های پوستی از جمله پسوریازیس و ضایعات تبخال کمک کند. ویژگی های یک عسل طبیعی چیست؟

خلاصه

هنگام استفاده روی پوست ، عسل می تواند بخشی از یک برنامه درمانی مؤثر برای سوختگی ، زخم ها و بسیاری از شرایط پوستی دیگر باشد. به ویژه برای زخم پای دیابتی موثر است.

 

خواص عسل

۹. عسل می تواند به کاهش سرفه در کودکان کمک کند:

سرفه برای کودکان مبتلا به عفونتهای تنفسی فوقانی یک مشکل شایع است.

این عفونت ها می تواند بر کودکان و والدین در خواب و کیفیت زندگی تأثیر بگذارد. اما ، داروهای اصلی سرفه همیشه مؤثر نیستند و می توانند عوارض جانبی داشته باشند. جالب است که ممکن است عسل انتخاب بهتری باشد و شواهد نشان می دهد که بسیار مؤثر است. یک مطالعه نشان داد که عسل بهتر از دو داروی سرفه معمولی عمل کرده است. یک مطالعه دیگر نشان داد که باعث کاهش علائم سرفه و بهبود خواب بیش از داروهای سرفه شده است. با این وجود ، به دلیل خطر ابتلا به بوتولیسم هرگز نباید به کودکان زیر یک سال عسل داده شود. ویژگی های یک عسل طبیعی چیست؟

خلاصه

برای کودکان بالای یک سال ، عسل می تواند به عنوان یک مهار کننده سرفه طبیعی و بی خطر عمل کند. برخی مطالعات نشان می دهد که حتی از سرفه نیز موثر است.

۱۰. خوشمزه است اما با کالری و قند بسیار بالا است:

عسل یک جایگزین خوشمزه و سالم برای قند است . حتماً یک مارک با کیفیت را انتخاب کنید ، زیرا ممکن است برخی از محصولات با کیفیت پایین با شربت مخلوط شوند. به خاطر داشته باشید که عسل فقط باید در حد اعتدال مصرف شود ، زیرا هنوز هم کالری و قند زیادی دارد. فواید عسل بیشتر از همه وقتی جایگزین شیرین کننده دیگری و سالم نیست ، برجسته تر است. در پایان روز ، عسل فقط شیرین کننده ای ” کمتر بد ” از شکر و شربت ذرت با فروکتوز بالا است.

دیبازر

دیدگاه‌ها

ما در آپارات هستیم

دیبازر

ما در شبکه های اجتماعی

دیبازر

پرسش از ما

چنانچه در این زمینه (عسل و زعفران) سوالی دارید میتوانید آن را در بخش نظرات بیان فرمایید.

۰۹۳۶۴۵۰۰۶۸۳
با ما در تماس باشید

فروشگاه اینترنتی دیبازر، در زمینه آموزش ، سلامت و فروش محصولات طبیعی و ارگانیک فعالیت می نماید. عسل های طبیعی و زعفران دستچین شده از بهترین محصولات ما هستند که به صورت تضمینی به فروش می رسد. مقالاتی که در سایت دیبازر برای شما ارائه شده است، شما را در انتخاب صحیح و مناسب کمک میکند.
تمامی حقوق این سایت متعلق به تیم دیبازر می باشد.
Copyright © 2020 Dibazar