فروشگاه دیبازر | عسل طبیعی | زعفران | محصولات ارگانیک | وارد شوید | ثبت نام کنید

معرفی دو روش زعفران دم کرده

دسته‌بندی: زعفران , وبلاگ
تاریخ: 22 خرداد 1400
بازدید: 39 views
روش زعفران دم كرده

معرفی دو روش زعفران دم کرده

شما پیش از خرید زعفران باید به خوبی در مورد روش زعفران دم کرده اطلاعات خود را افزایش دهید. زعفران یکی از انواع ادویه هایی می باشد که رنگ و بوی بسیار عالی و خاصی دارد، به همین بسیاری از افراد این ادویه بی نظیر را در خوراکی ها و غذاهای خود مورد استفاده قرار می دهند. برخی از افراد عسل و زعفران را با یکدیگر ترکیب می نمایند تا از خواص هر دوی آنها استفاده کنند.

 در واقع باید بدانید هم عسل و هم زعفران خواص بسیار زیادی دارند که اگر با یکدیگر ترکیب شوند بدون شک خواصشان چندین برابر می شود. شما باید به خوبی در مورد روش زعفران دم کرده آگاهی و اطلاعات کافی داشته باشید تا رنگ و بوی آن را زمان دم کردن  کم نکنید. در واقع اهمیت بسیار زیادی دارد که شما به بهترین روش ممکن این ادویه را دم کنید تا هم رنگ و هم بوی آن خاصیت خودشان را حفظ کنند. در ادامه برخی از مهمترین روش های دم کردن این ادویه را بیان می کنیم تا شما اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید.

انواع روش زعفران دم کرده :

برای اینکه به خوبی با انواع روش زعفران دم کرده آشنایی بیشتری داشته باشید در ادامه برخی از مهمترین روش های آن را نام می بریم. این روش ها عبارت می باشد از :

روش زعفران دم کرده2

روش زعفران دم کرده

 

  1. دم کردن زعفران با آب جوش :

این روش زعفران دم کرده را بدون شک بسیاری از شما انجام می دهید و با مراحل آن آشنایی دارید. استفاده از این روش موجب می شود که هم رنگ و همی بوی زعفران حفظ شود. در ابتدا باید به اندازه ای که نیاز دارید رشته های زعفران را درون هاون بریزید و با دسته هاون به خوبی آنها را بسابید. این کا را باید تا جایی انجام دهید که رشته های زعفران به خوبی سابیده شوند و آن را به صورت له کرده مشاهده کنید. سپس بعد از اینکه زعفران را به خوبی سابیدید آن را درون یک استکان و یا ظروف مخصوص دم کردن زعفران بریزید. آب جوش به مقدار لازم باید روی آن بریزید، دقت داشته باشید که بیش از حد نباید آب جوش روی آن بریزید. در واقع باید بدانید اندازه آب جوش نسبت به زعفران هایی که آنها را سابیده اید بسیار متفاوت می باشد.

معرفی دو روش زعفران دم کرده | زعفران سرگل دیبازر

به عنوان مثال باید بدانید در این روش زعفران دم کرده به ازای یک قاشق چایخوری زعفران بهتر است نصف فنجان آب جوش درون آن بریزید. بعد از اینکه آب جوش را روی زعفران خود ریختید، یک درپوش هم روی آن بگذارید. این درپوش موجب می شود که زعفران شما به خوبی دم بکشد، از این طریق بو و رنگ بی نظیری خواهد داشت. زمان مورد نیاز برای دم کشیدن زعفران ۲۰ دقیقه است. بنابراین شما به همین میزان باید زعفران را بگذارید تا به خوبی دم بکشد. با استفاده از این روش دم کردن زعفران، شما می توانید آن را در هر غذا و خوراکی که مایل هستید استفاده کنید و از طعم و بوی بی نظیر آن لذت ببرید.

روش زعفران دم کرده3

روش زعفران دم کرده

 

  1. دم کردن زعفران با استفاده از یخ :

یکی از دیگر انواع روش زعفران دم کرده که شما باید با آن آشنایی داشته باشید این است که با استفاده از یخ آن را دم کنید. این روش یکی از روش های جدیدی می باشد که به تازگی افراد بسیار زیادی از آن استفاده می کنند. این روش تا حدودی زمان بر می باشد و نسبت به روش دیگری که بیان کردیم شما باید برای آن زمان بیشتری بگذارید. اگر برای شما زمان مهم نمی باشد می توانید با استفاده از این روش زعفران خود را دم کنید. در واقع باید بدانید این روش یکی از بهترین روش هایی می باشد که از آن می شود استفاده کرد و رنگ دهی بی نظیر زعفران را مشاهده کنید. شما در این مرحله هم باید مانند روش قبلی که بیان کردیم مقداری از زعفران را درون هاون بریزید و به خوبی آن را بسابید.

در مرحله بعدی که شما باید در این روش زعفران دم کرده انجام دهید، خرد کردن یخ است که آن را باید روی زعفران های سابیده شده بریزید. باید صبر کنید تا یخ ها به خوبی و به آرامی در دمای اتاق آب شده و زعفران را به رنگ بیندازد. به تازگی افراد بسیاری از این روش استفاده می کنند تا رنگ دهی بیشتر زعفران را مشاهده کنند. دقت داشته باشید میزان یخ هایی که درون ظرف زعفران می ریزد بر اساس مقدار زعفران سابیده شده تان باشد. این مقدار نباید زیاد باشد که رنگ دهی زعفران را با مشکل مواجه سازد. شما بهتر است یک ال دو تکه دون ظرف بیندازید تا رنگ دهی بی نظیر زعفران را مشاهده کنید.
معرفی دو روش زعفران دم کرده | زعفران سرگل دیبازر

روش زعفران دم کرده

روش زعفران دم کرده

 

نکاتی مهم در روش زعفران دم کرده :

شما برای اینکه انواع روش زعفران دم کرده را امتحان کنید، بهتر است به خوبی در مورد نکات آن اطلاعات لازم را داشته باشید. با توجه به این نکات می توانید به بهترین نحو ممکن زعفران را دم کنید. برخی از مهمترین نکاتی که در این مورد وجود دارد و باید به آن دقت داشته باشید عبارت می باشد از :

  1. یکی از نکاتی که باید به آن دقت داشته باشید این است که زعفران را هرگز با هاون فلزی نسابید. در واقع سابیدن زعفران با استفاده از هاون فلزی موجب می شود که زعفران بسوزد، همچنین سرعت زیاد هم باعث سوخته شده زعفران می گردد. در این صورت میزان رنگ دهی آن بسیار کمتر می شود. شما به جای اینکه از هاون فلزی استفاده کنید، بهتر است از هاون های چوبی برای سابیدن زعفران خود استفاده نمایید.

۲. برای سابیدن زعفران می توانید از مقداری قند و یا شکر هم استفاده کنید. استفاده از قند و یا شکر موجب می شود که هم زعفران شما نسوزد و هم اینکه بهتر سابیده شود. در واقع اگر شما به خوبی نمی توانید زعفران را بسابید بهتر است از این روش استفاده کنید. با در نظر گرفتن این نکات که در مورد انواع روش زعفران دم کرده وجود دارد شما می توانید به بهترین نحو ممکن زعفران خود را دم کنید.

دیدگاه‌ها

ما در آپارات هستیم

دیبازر

ما در شبکه های اجتماعی

دیبازر

پرسش از ما

چنانچه در این زمینه (عسل و زعفران) سوالی دارید میتوانید آن را در بخش نظرات بیان فرمایید.

۰۹۳۶۴۵۰۰۶۸۳
با ما در تماس باشید

فروشگاه اینترنتی دیبازر، در زمینه آموزش ، سلامت و فروش محصولات طبیعی و ارگانیک فعالیت می نماید. عسل های طبیعی و زعفران دستچین شده از بهترین محصولات ما هستند که به صورت تضمینی به فروش می رسد. مقالاتی که در سایت دیبازر برای شما ارائه شده است، شما را در انتخاب صحیح و مناسب کمک میکند.
تمامی حقوق این سایت متعلق به تیم دیبازر می باشد.
Copyright © 2020 Dibazar