فروشگاه دیبازر | عسل طبیعی | زعفران | محصولات ارگانیک | وارد شوید | ثبت نام کنید

چگونه ضعف عمومی بدن را درمان کنیم؟

دسته‌بندی: عسل , وبلاگ
تاریخ: 21 مرداد 1399
بازدید: 85 views
ضعف-ناگهانی

احساس خستگی ، ضعف و بی حالی علامت چیست؟

چگونه ضعف عمومی بدن را درمان کنیم؟

مشکلات سلامتی بسیاری وجود دارند که اغلب اوقات مورد غفلت قرار گرفته و درمان نمی شوند. دامنه وسیعی از بیماری ها در گروه بیماری های عمومی قرار می گیرند. امروزه احساس ضعف و کمبود انرژی مشکل رایجی است که بسیاری از افراد آن را تجربه کرده اند. در ادامه با کپه داغ همراه باشید تا با علائم و درمان ضعف عمومی بدن آشنا شویم. ضعف عمومی بدن

علت ها و علایم:

علت این بیماری ممکن است واقعی باشد. می تواند ناشی از برخی اختلالات عصبی- عضلانی، بیماری های متابولیکی مثل کم خونی و درمان دارویی با استروئیدها باشد و یا به دلیل یک بیماری نهفته و تشخیص داده نشده مثل سرطان، سل و یا ایدز باشد. همچنین علت این بیماری ممکن است پیامدی از برخی بیماری های حاد مثل ذات الریه و یا یک تب ویروسی باشد. ضعف و ناتوانی که متعاقب بیماری است موجب کمبود تغذیه ای می شود که منجر به افسردگی می گردد. سپس این حالت به یک سیکل معیوب از افسردگی، از دست دادن اشتها و ضعف بیشتر تبدیل شده و ادامه می یابد. احساس ضعف عمومی نیز از زیاده روی در خوردن غذای سنگین، کشیدن سیگار، مصرف زیاد الکل، مواد مخدر و یا حتی مصرف داروی زیاد، ناشی می شود. منتهی، ممکن است هیچکدام از اینها نباشد و به خاطر شیوه زندگی بی تحرک و ساکن باشد. بعضی اوقات افراد بدون هیچ دلیلی احساس افسردگی می کنند.

درمان ها:

از خوردن غذاهای تند و سرخ کردنی خودداری کرده و همیشه وعده های غذایی تازه پخته شده را بخورید. وسایل را حتی مدرن مثل یخچالها، مایکروفرها، سبزیجات خرد شده که در محافظ پلی اتیلنی پیچیده شده اند، غذاهای آماده و فرآوری شده ای که به منظور افزایش دادن مدت اعتبار آنها به آنها مواد نگه دارنده اضافه شده، باعث شده اند تا مردم غذایی را بخورند که فاقد انرژی بوده و یا مواد ضروری برای تولید انرژی مثل ویتامین ها و عناصر کمیاب و نیز مواد معدنی را کم دارند. شرکت های تولید کننده دارو برای تولید کردن این مواد ضروری در آزمایشگاه با هم مسابقه می دهند تا آنها را به اشکال بهتر و با قابلیت جذب بالا بسازند. اما هیچ چیز نمی تواند جای حالت طبیعی این مواد را بگیرد.

مقادیر فراوان از میوه جات، سبزیجات و سالادهای تازه بخورید. گیاهان تقویت کننده ای مثل جعفری، پیازچه، جعفری وحشی و مارچوبه وجود دارند که ویژه ترمیم و نقاهت اختلالات مربوط به کبد و کلیه نیز تورم مفاصل هستند.

یک چهارم قاشق چایخوری از پودر هل در یک لیوان شیر داغ که با کمی جوز هندی یا پوست آن خوشمزه شده است یک نوشیدنی آرامش بخش قبل از خواب برای افرادی است که در وضعیت ضعف و یا حالت افسردگی مغری قرار دارند.
رژیم غذایی شما بایستی شامل غلات کامل و بنشن هایی مثل یونجه و ماش باشد که دارای پروتئین های سهل الهضم هستند. سایر لوبیاهای خشک و پخته شده نیز سالم هستند اما پروتئین موجود در آنها هنگامی که شخص در وضعیت ناتوانی و ضعف بدنی قرار دارد سخت تر هضم می شود.

آسانترین آنها برای جوانه زدن عبارتنداز: ماش، یونجه، نخود، عدس سبز و لوبیای سویا.

جوانه های لوبیا بی نهایت مغذی و سالم هستند چون وقتی که لوبیاها در آب غوطه ور می شوند به دلیل اشباع شدن از آب نرم می شوند و جوانه زدن زدن اتفاق می افتد، شکل مواد مغذی ذخیره شده مثل چربی ها، اسیدهای چرب و نشاسته ها از نظر بیوشیمیایی تغییر کرده و به آنزیم ها، ویتامین ها، پروتئین ها و مواد قندی ساده تر تغییر می یابند. به محض اینکه آب ظرف آنها خالی شده در یک محل نسبتا گرم و تاریک گذاشته شوند، ریشه ها تشکیل می شوند و در ظرف ۲ تا ۳ روز جوانه های سبز و نازک سر بیرون می آورند. تمام این جوانه ها سرشار ازعناصر کمیاب و مواد معدنی هستند که از هوایی که جوانه ها را در برگرفته است جذب می شوند مثلا موجودی ویتامین C یک جوانه لوبیا ۵۰۰ برابر بیشتر از مقدار ویتامینی است که در دانه لوبیا وجود دارد.

افسردگی-و-بیحالی

احتیاط:

لوبیاهایی که پروتئین زیادی دارند مثل لوبیای سویا بایستی در اولین مرحله جوانه زدن به آرامی شسته شده و قبل از اینکه خورده شوند در آب تازه پخته شوند. آبی که این لوبیاها در آن غوطه ور شده اند دارای فرآورده های زاید ناشی از تغییرات پروتئینی است که هضم آنها را مشکل می کند. این فرآورده های زاید ذاتا سمی هستند و جوانه ها باید یکی دوبار قبل از پختن به آرامی ولی با دقت آبکشی شوند. ممکن است که این مواد در افراد مبتلا به لوپوس که یک بیماری خود ایمن است، ایجاد واکنش های حساسیت زا کنند.

ضعف و خستگی عبارت هایی هستند که زیاد به کار می روند اما در واقع آن ها دو احساس متفاوت را توصیف می کنند.مهم است بدانید دقیقاً منظورتان چیست وقتی می گویید “احساس ضعف می کنم” یا “من خسته هستم” زیرا می تواند به شما و پزشک شما کمک کند تا علل ممکن علائم شما را کم کند.
ضعف، فقدان قدرت جسمی و یا ماهیچه ای است و این احساس که تلاش زیادی برای حرکت دادن بازوها، پاها و یا ماهیچه های دیگر لازم است، می باشد. اگر ضعف ماهیچه ای نتیجه درد باشد، فرد ممکن است قادر به انجام کار با ماهیچه ها باشد، اما آسیب خواهد دید.

خستگی و بی حالی یک احساس فروماندگی یا فرسودگی و یا نیاز به استراحت به خاطر فقدان انرژی یا قدرت است. خستگی ممکن است ناشی از کار زیاد، کمبود خواب، نگران و یا عدم ورزش باشد. چنانچهدر ادامه این بخش بسیار مهم سلامت نمناک خواهیم گفت نشانه ای است که ممکن است از طریق بیماری، دارو و یا درمان های پزشکی مانند شیمی درمانی ایجاد شود. اضطراب و افسردگی می توانند باعث خستگی شوند. ضعف عمومی بدن

هم ضعف و هم خستگی، جزو علائم هستند، نه بیماری ؛ از آنجا که این نشانه ها را می توان توسط بسیاری از مشکلات سلامتی دیگر ایجاد کرد، اهمیت ضعف و خستگی را می توان تنها هنگامی تعیین کرد که علائم دیگر ارزیابی شوند.

افسردگی-و-بیحالی2

ضعف چیست و چه عواملی موجب بروز آن می شود ؟

ضعف عمومی اغلب بعد از آن رخ می دهد که شما فعالیت زیادی را در یک زمان انجام داده اید، مانند پیاده روی زیاد. ممکن است احساس ضعف و خستگی کنید، یا ماهیچه هایتان ممکن است آسیب ببینند.

این احساسات معمولاً در عرض چند روز از بین می روند. در موارد نادر، ضعف ماهیچه ممکن است ناشی از یک مشکل سلامتی دیگر باشد، مانند:

_ وجود مشکل با مواد معدنی (الکترولیت ها) که به طور طبیعی در بدن یافت می شوند، مانند سطح پایین پتاسیم یا سدیم.

_ عفونت، مانند عفونت دستگاه ادراری یا عفونت تنفسی.

دلیل ضعف ناگهانی

ضعف و بی حالی نشانه چه هستند؟

_وجود مشکلاتی در غده تیرویید، که نحوه استفاده از انرژی را کنترل می کند.

_کم کاری تیروئید می تواند موجب خستگی، ضعف، رخوت، افزایش وزن، افسردگی، مشکلات حافظه، یبوست، پوست خشک، نازک شدن موی سرد، شکننده شدن ناخن، یا تن رنگ زرد پوست شود.

_پرکاری تیروئید می تواند موجب خستگی، کاهش وزن، افزایش میزان ضربان قلب، عدم تحمل گرما، عرق ریختن، عصبانیت، ضعف عضلانی و بزرگ شدن تیروئید شود. ضعف عمومی بدن

_سندروم گیلین – بار، یک اختلال عصبی نادر که موجب ضعف در پاها، بازوها و دیگر ماهیچه ها می شود و می تواند منجر به فلج شدن کامل شود.

_میاستنی گراویس، یک اختلال نادر و مزمن است که موجب ضعف و خستگی شدید ماهیچه ها می شود.

_ضعف ماهیچه ای که به کندی بدتر می شود، مستلزم مراجعه به پزشک است.

_ضعف ناگهانی ماهیچه ای و از دست دادن عملکرد یک ناحیه بدن می تواند نشان دهنده یک مشکل جدی در مغز (مانند سکته یا حمله ایسکمیک) یا طناب نخاعی یا عصب ویژه ای در بدن باشد.

ضعف ماهیچه

خستگی و بی حالی چیست و چه عواملی موجب بروز آن می شود؟

خستگی می تواند ناشی از این موارد باشد:

کمبود انرژی
کار زیاد
کمبود خواب
نگرانی
کسالت
علت بی حالی بدن

چرا بدنمان دچار ضعف و بی حالی می شود؟

عدم ورزش یا هر بیماری مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا که معمولاً وقتی که بیماری برطرف می شود، از بین می رود. اغلب اوقات, خستگی خفیف با یک مشکل سلامتی اتفاق می افتد که با درمان خانگی بهبود پیدا می کند و نیازی به مراجعه به پزشک ندارد. یک وضعیت عاطفی پر تنش ممکن است باعث خستگی شود.این نوع خستگی معمولاً وقتی از بین می رود که استرس از بین برود.بسیاری از داروهای تجویزی و غیر تجویزی می توانند باعث ضعف یا خستگی شوند. استفاده از کافئین و یا داروهای دارای مواد مخدر، می تواند باعث خستگی شود. مراجعه به پزشک معمولاً زمانی مورد نیاز است که خستگی همراه با علائم جدی تری است، مانند افزایش مشکلات تنفسی, علائم بیماری جدی, خونریزی غیرطبیعی و یا کاهش وزن غیرقابل توضیح. خستگی ، ضعف و بی حالی که بیش از دو هفته طول می کشد، معمولاً نیاز به مراجعه به پزشک را دارد. ضعف عمومی بدن

ظرف عسل

ضعف و خستگی

اگر احساس ضعف و بی حالی آن را جدی بگیرید این نوع خستگی و بی حالی ممکن است ناشی از یک مشکل جدی سلامتی باشد، مانند:

_کاهش میزان اکسیژن حامل (هموگلوبین) در گلبول های قرمز خون (کم خونی).

_مشکلات قلبی چنانچه پیش از این هم در بخش سلامت نمناک گفته شد مانند بیماری عروق کرونری یا نارسایی قلبی, که منبع خون غنی از اکسیژن را به ماهیچه قلب یا بقیه بدن محدود می کند.

_اختلالات متابولیکی مانند دیابت که در آن قند (گلوکز) در خون باقی می ماند به جای اینکه به داخل سلول های بدن برای مصرف انرژی برود.

_مشکلات غده تیروئیدی که نحوه مصرف انرژی بدن را تنظیم می کند.

_بیماری کلیوی و کبدی، وقتی غلظت مواد شیمیایی خاصی در خون بالا می رود, موجب خستگی می شود.

اگر خستگی بدون علت مشخصی رخ دهد, ارزیابی سلامت روانی شما مهم است. خستگی و بی حالی نشانه شایعی از مشکلات روانی مانند اضطراب و افسردگی است.

افسردگی و بیحالی

سایر علل ضعف و بی حالی

آهن مهم ترین ماده معدنی است که کمبود آن باعث بروز ضعف و بی حالی میشود و اصولا از علائم اولیه کمبود آهن ضعف و بی حالی و خستگی مفرط و کاهش قدرت تمرکز و ضعف در کار کردن است. علاوه بر تمامی مواردی که گفته شد ضعف و بی حالی می تواند علل تغذیه ای داشته باشد و ناشی از کمبودهایی همچون ویتامین ها و مواد معدنی باشد ؛ ویتامین های گروه ب بخصوص ب ۲، ب ۶ و نیاسین در این بین اهمیت بیشتری دارند که با کمبود آن فرد دچار تحریک پذیری و عصبی بودن، ضعف و بی حالی می شود. ضعف عمومی بدن

محصول را می خواهید؟ همین الان برای خرید کلیک کنید:

خرید

دیدگاه‌ها

ما در آپارات هستیم

دیبازر

ما در شبکه های اجتماعی

دیبازر

پرسش از ما

چنانچه در این زمینه (عسل و زعفران) سوالی دارید میتوانید آن را در بخش نظرات بیان فرمایید.

۰۹۳۶۴۵۰۰۶۸۳
با ما در تماس باشید

فروشگاه اینترنتی دیبازر، در زمینه آموزش ، سلامت و فروش محصولات طبیعی و ارگانیک فعالیت می نماید. عسل های طبیعی و زعفران دستچین شده از بهترین محصولات ما هستند که به صورت تضمینی به فروش می رسد. مقالاتی که در سایت دیبازر برای شما ارائه شده است، شما را در انتخاب صحیح و مناسب کمک میکند.
تمامی حقوق این سایت متعلق به تیم دیبازر می باشد.
Copyright © 2020 Dibazar