فروشگاه دیبازر | عسل طبیعی | زعفران | محصولات ارگانیک | وارد شوید | ثبت نام کنید

۱۱ مزیت زعفران برای سلامتی انسان

دسته‌بندی: زعفران , وبلاگ
تاریخ: 22 خرداد 1399
بازدید: 104 views
زعفران اعلا

۱۱ مزیت زعفران برای سلامتی انسان

زعفران گرانترین ادویه در جهان است. دلیل قیمت سنگین آن ، روش برداشت سخت  آن است که تولید را پرهزینه می کند. زعفران با دستی از گل برداشت می شود که معمولاً به عنوان “تمساح زعفران” شناخته می شود. این گیاه با ارزش در کشور ایران سرچشمه گرفت ، جایی که به دلیل داروهای دارویی مورد احترام قرار گرفت. مردم برای تقویت میل جنسی ، تقویت روحیه و بهبود حافظه زعفران می خورند. ۱۱ مزیت زعفران برای سلامتی انسان

  1. یک آنتی اکسیدان قدرتمند

زعفران حاوی انواع چشمگیر ترکیبات گیاهی است که به عنوان آنتی اکسیدان ها عمل می کنند. مولکول هایی که سلول های شما را در برابر رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو محافظت می کنند. آنتی اکسیدان های زعفران قابل توجه شامل کروسین ، کروستین ، صفرانال و کائمپرفول کروسین و کروستین رنگدانه های کاروتنوئیدی هستند و مسئول رنگ قرمز زعفران هستند. هر دو ترکیب ممکن است دارای خاصیت ضد افسردگی ، از سلولهای مغزی در برابر صدمات پیشرونده ، بهبود التهاب ، کاهش اشتها و کاهش وزن کمک کنند.

Safranal به زعفران طعم و عطر خاص خود را می دهد. تحقیقات نشان می دهد که ممکن است به بهبود خلق و خو ، حافظه و توانایی یادگیری شما کمک کند ، همچنین از سلولهای مغزی در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند. سرانجام ، کائمپرفول در گلبرگهای گل زعفران یافت می شود. این ترکیب با فواید سلامتی مانند کاهش التهاب ، خاصیت ضد سرطان و فعالیت ضد افسردگی مرتبط بوده است.

خلاصه

زعفران سرشار از ترکیبات گیاهی است که به عنوان آنتی اکسیدان ها عمل می کند. آنتی اکسیدان ها در محافظت از سلول های شما در برابر استرس کمک می کنند.

  1. ممکن است باعث بهبود روحیه و علائم افسردگی شود

زعفران ملقب به ادویه آفتاب است. این تنها به دلیل رنگ متمایز آن نیست ، بلکه به این دلیل است که ممکن است به درخشان شدن شما کمک کند .

مطالعات دیگر نشان داد که مصرف ۳۰ میلی گرم زعفران روزانه به کنترل و درمان افسردگی کمک میکند. علاوه بر این ، هر دو گلبرگهای زعفران در برابر افسردگی خفیف تا متوسط ​​مؤثر هستند. در حالی که این یافته ها امیدوار کننده است ، قبل از اینکه زعفران به عنوان درمانی برای افسردگی توصیه شود ، مطالعات و مشاوره از پزشک خود فراموش نشود.

مزیت زعفران

خلاصه

زعفران ممکن است به علائم افسردگی خفیف تا متوسط ​​کمک کند ، اما قبل از اینکه توصیه های قطعی انجام شود ، مطالعات بیشتری لازم است.

  1. دارای خواص ضد سرطان است

زعفران سرشار از آنتی اکسیدان است ، که به خنثی کردن رادیکالهای آزاد مضر کمک می کند. این اثر همچنین برای پوست ، مغز استخوان ، پروستات ، ریه ، سینه ، دهانه رحم و چندین سلول سرطانی دیگر اعمال می شود. علاوه بر این ، مطالعات نشان داده است که کروسین – آنتی اکسیدان اصلی زعفران – ممکن است سلولهای سرطانی را نسبت به داروهای شیمی درمانی حساس تر کند.۱۱ مزیت زعفران برای سلامتی انسان

خلاصه

زعفران سرشار از آنتی اکسیدان ها است ، که ممکن است سلول های سرطانی را در حالی که سلول های طبیعی را بی ضرر می گذارند ، بکشند. با این حال ، تحقیقات انسانی بیشتری مورد نیاز است.

۴- ممکن است علائم PMS را کاهش دهد

سندرم قبل از قاعدگی (PMS) اصطلاحی است که علائم جسمی ، عاطفی و روانی را نشان می دهد که قبل از شروع دوره قاعدگی رخ می دهد. مطالعات نشان می دهد که زعفران ممکن است به علائم PMS کمک کند. در زنان ۲۰ تا ۴۵ ساله ، مصرف ۳۰ میلی گرم زعفران روزانه در درمان علائم PMS مانند تحریک پذیری ، سردرد ، هوس و درد بیشتر از دارونما بود. یک مطالعه دیگر نشان داد که بوی ساده زعفران به مدت ۲۰ دقیقه باعث کاهش علائم PMS مانند اضطراب و کاهش سطح هورمون استرس کورتیزول می شود.

خلاصه

به نظر می رسد که هر دو خوردن و بو کردن زعفران به درمان علائم PMS مانند تحریک پذیری ، سردرد ، هوس ، درد و اضطراب کمک می کند.

  1. ممکن است به عنوان داروی مقوی جنسی عمل کند

Aphrodisiacs مواد غذایی یا مکمل هایی هستند که به تقویت میل جنسی شما کمک می کنند. مطالعات نشان داده است که زعفران ممکن است دارای خاصیت آفرودزیازیک باشد – خصوصاً در افرادی که داروهای ضد افسردگی مصرف می کنند. به عنوان مثال ، مصرف ۳۰ میلی گرم زعفران روزانه در طی چهار هفته ، عملکرد نعوظ را بیش از یک دارونما در مردان با اختلال نعوظ مرتبط با ضدافسردگی بهبود داده است. علاوه بر این ، تجزیه و تحلیل از شش مطالعه نشان داد که مصرف زعفران عملکرد نعوظ ، میل جنسی و رضایت کلی را بهبود می بخشد اما خصوصیات منی را نشان نمی دهد. در خانمهایی که تمایل جنسی کم به دلیل مصرف داروهای ضد افسردگی دارند ، ۳۰ میلی گرم زعفران روزانه در طی چهار هفته ، درد ناشی از رابطه جنسی و افزایش میل جنسی و روانکاری را کاهش می دهد ، در مقایسه با دارونما.۱۱ مزیت زعفران برای سلامتی انسان

مزیت زعفران

خلاصه

زعفران ممکن است برای مردان و خانمها دارای خاصیت زیاد باشد و به ویژه در مصرف داروهای ضد افسردگی به شما کمک می کند.

  1. باعث کاهش اشتها و کاهش وزن می شود

میان وعده یک عادت رایج است که ممکن است شما را در بدست آوردن وزن ناخواسته در معرض خطر قرار دهد. طبق تحقیقات ، زعفران با مهار اشتها باعث جلوگیری از تنقلات می شود. در یک مطالعه هشت هفته ای ، زنانی که از مکمل های زعفران استفاده می کنند به طور قابل توجهی پر احساس می شوند ، کمتر از آن میان وعده می خورند و وزن بیشتری نسبت به زنان گروه دارونما از دست می دهند. در یک مطالعه هشت هفته دیگر ، مصرف یک مکمل عصاره زعفران به کاهش قابل توجهی در کاهش اشتها ، شاخص توده بدنی (BMI) ، دور کمر و کل توده چربی کمک کرد.

خلاصه

نشان داده شده است که زعفران میان وعده را کاهش داده و اشتهای شما را کاهش می دهد. به نوبه خود ، این رفتارها ممکن است به شما در کاهش وزن کمک کند.

  1. سایر مزایای بهداشتی بالقوه

زعفران با سایر مزایای بهداشتی که هنوز مورد مطالعه گسترده ای قرار نگرفته است پیوند خورده است. ۱۱ مزیت زعفران برای سلامتی انسان

  1. ممکن است فاکتورهای خطر بیماری قلبی را کاهش دهد:

مطالعات حیوانات نشان می دهد که خاصیت آنتی اکسیدانی زعفران باعث کاهش کلسترول خون و جلوگیری از گرفتگی رگ های خونی و شریان ها می شود.

  1. قند خون را پایین می آورد:

زعفران قند خون را کاهش داده و حساسیت به انسولین را افزایش دهد – همانطور که در مطالعات لوله آزمایش و موش های دیابتی مشاهده می شود.

  1. بینایی را در بزرگسالان بهبود بخشد :

به نظر می رسد زعفران بینایی را در بزرگسالان بهبود می بخشد و در برابر آسیب های رادیکال آزاد ، که با AMD مرتبط است ، محافظت می کند. حافظه را در بزرگسالان مبتلا به آلزایمر بهبود بخشد: خواص آنتی اکسیدانی زعفران ممکن است باعث افزایش شناخت در بزرگسالان مبتلا به آلزایمر شود.

خلاصه

زعفران با چندین مزیت بالقوه دیگر سلامتی مانند بهبود خطر بیماری قلبی ، سطح قند خون ، بینایی و حافظه مرتبط شده است. با این حال ، برای نتیجه گیری قوی تر مطالعات بیشتری لازم است.

  1. آسان به رژیم غذایی خود اضافه کنید

در دوزهای کوچک ، زعفران دارای طعم و عطر لطیف است و به خوبی با غذاهای معطر مانند پلا ، رییزوت و سایر ظروف برنج جفت می شود .

بهترین راه برای جلب طعم بی نظیر زعفران خیساندن کلاله ها در آب گرم ( اما جوش نیست ) است. کلاله ها و مایع را به دستور غذای خود اضافه کنید تا به یک طعم عمیق تر و غنی تر برسید. ۱۱ مزیت زعفران برای سلامتی انسان

زعفران در بیشتر بازارهای تخصصی به راحتی قابل تهیه است و می توان آن را به صورت کلاله یا به صورت پودری خریداری کرد. با این حال ، بهتر است کلاله ها را بخرید. اگرچه زعفران گرانترین ادویه در جهان است. استفاده از زعفران بیش از حد می تواند به غذاهای شما طعم دارویی بیش از حد بدهد.

زعفران دیبازر

خلاصه

زعفران دارای طعم و عطر لطیفی است که باعث می شود اضافه کردن آن به رژیم غذایی شما آسان شود. آن را به خوبی با غذاها جفت می کند و باید در آب داغ خیس شود تا طعمی عمیق تر به دست آید. از طرف دیگر ، می توانید زعفران را به صورت پودری خریداری کنید تا از مزایای آن استفاده کنید.

خطرات ، اقدامات احتیاطی و مقدار مصرف

زعفران به طور کلی ایمن است و عوارض جانبی کمی ندارد. در مقادیر استاندارد پخت و پز ، به نظر نمی رسد که زعفران باعث ایجاد عوارض جانبی در انسان شود. به عنوان یک مکمل رژیم غذایی ، افراد با اطمینان می توانند روزانه ۱.۵ گرم زعفران مصرف کنند. با این حال ، تنها ۳۰ میلی گرم زعفران در روز نشان داده شده است که برای به دست آوردن مزایای سلامتی آن کافی است. از طرف دیگر ، دوزهای زیاد ۵ گرم یا بیشتر می تواند اثرات سمی داشته باشد. زنان باردار باید از دوزهای زیاد خودداری کنند ، زیرا ممکن است باعث سقط جنین شود. ۱۱ مزیت زعفران برای سلامتی انسان

مانند هر مکمل ، قبل از مصرف زعفران به شکل مکمل با پزشک خود صحبت کنید.

مسئله دیگر در مورد زعفران – به خصوص پودر زعفران – این است که ممکن است با سایر مواد مانند چغندر ، الیاف ابریشمی با رنگ قرمز ، زردچوبه و پاپریکا مخلوط شده باشد. برای تولید کنندگان هزینه های تولید را کاهش می دهد ، زیرا برداشت زعفران واقعی گران است. بنابراین ، برای اطمینان از دریافت یک محصول معتبر ، خرید زعفران از یک برند معتبر مهم است. اگر زعفران خیلی ارزان به نظر می رسد ، بهترین کار نخریدن آن است. ۱۱ مزیت زعفران برای سلامتی انسان

خلاصه
در دوزهای طبیعی ، زعفران به طور کلی ایمن است و عوارض جانبی کمی دارد. حتما زعفران را از یک مارک یا فروشگاه معتبر خریداری کنید.

نتیجه گیری

زعفران یک ادویه قدرتمند است که به مقدار زیاد آنتی اکسیدان است.از همه مهمتر ، این برای اکثر افراد بی خطر است و افزودن آن به رژیم غذایی آسان است. سعی کنید زعفران را در غذاهای مورد علاقه خود گنجانید تا از مزایای بالقوه سلامتی آن استفاده کنید.

دیدگاه‌ها

ما در آپارات هستیم

دیبازر

ما در شبکه های اجتماعی

دیبازر

پرسش از ما

چنانچه در این زمینه (عسل و زعفران) سوالی دارید میتوانید آن را در بخش نظرات بیان فرمایید.

۰۹۳۶۴۵۰۰۶۸۳
با ما در تماس باشید

فروشگاه اینترنتی دیبازر، در زمینه آموزش ، سلامت و فروش محصولات طبیعی و ارگانیک فعالیت می نماید. عسل های طبیعی و زعفران دستچین شده از بهترین محصولات ما هستند که به صورت تضمینی به فروش می رسد. مقالاتی که در سایت دیبازر برای شما ارائه شده است، شما را در انتخاب صحیح و مناسب کمک میکند.
تمامی حقوق این سایت متعلق به تیم دیبازر می باشد.
Copyright © 2020 Dibazar