فروشگاه دیبازر | عسل طبیعی | زعفران | محصولات ارگانیک | وارد شوید | ثبت نام کنید

۲ نکته مهم در مورد روش صحیح استفاده زعفران در غذا و مراحل دم کردن آن

دسته‌بندی: زعفران , وبلاگ
تاریخ: 30 مرداد 1399
بازدید: 55 views
زعفران دیبازر

۲ نکته مهم در مورد روش صحیح استفاده زعفران در غذا و مراحل دم کردن آن

  خلاصه محتوازعفران یکی از مهمترین چاشنی هایی می باشد که شما می توانید برای طبخ غذا از آن استفاده کنید. تنها باید به خوبی با روش صحیح استفاده زعفران در غذا آشنایی داشته باشید تا طعم غذا با استفاده از آن بی نظیر و خوش طعم شود. بسیاری از افراد به صورت روزانه از زعفران استفاده می کنند، ولی روش استفاد از آن برای هر فردی متفاوت است.

زعفران یکی از مهمترین چاشنی هایی می باشد که شما می توانید برای طبخ غذا از آن استفاده کنید. تنها باید به خوبی با روش صحیح استفاده زعفران در غذا آشنایی داشته باشید تا طعم غذا با استفاده از آن بی نظیر و خوش طعم شود. بسیاری از افراد به صورت روزانه از زعفران استفاده می کنند، ولی روش استفاد از آن برای هر فردی متفاوت است. به عنوان مثال برخی از افراد عسل و زعفران را با یکدیگر ترکیب می کنند و یا برخی از افراد هم با استفاده از روش های دیگر زعفران را مورد استفاده قرار می دهند.

به طور کلی زعفران برای طبخ غذا استفاده بیشتری دارد و تاثیر آن هم روی سلامت زیاد است. تنها شما باید به خوبی با روش صحیح استفاده زعفران در غذا آشنایی داشته باشید تا بتوانید مقدار مشخص شده ای از آن را درون غذای خود بریزید. زعفران یکی از چاشنی های غذایی می باشد که هم هزینه خریداری بالایی دارد و هم تاثیر آن بسیار زیاد است.

مراحلی که در مورد روش صحیح استفاده زعفران در غذا وجود دارد :

برای اینکه شما به خوبی با روش صحیح استفاده زعفران در غذا آشنایی داشته باشید برخی از مهمترین مراحلی که در استفاده از زعفران وجود دارد را بیان می کنیم. برخی از مهمترین این مراحل عبارت است از :

 

زعفران اصیل

روش صحیح استفاده زعفران در غذا

 

  1. آسیاب کردن :

در ابتدا شما باید مقداری از زعفران را درون یک هاون کوچک بریزید و آن را به خوبی آسیاب کنید. برای آسیاب کردن زعفران بستگی به حجمی که دارد زمان مشخص شده ای را هم باید تعیین کنید. اگر شما در مناطقی زندگی می کنید که رطوبت زیادی در آن منطقه وجود دارد، بهتر است همراه با زعفران مقداری قند و یا شکر را هم نیز آسیاب کنید.

مقدار شکر و یا قندی که می خواهید درون هاون بیندازید باید بر اساس زعفران درون هاون باشد، در غیر این صورت مزه آن چاشنی که بیشتر است غالب می گردد. به طور کلی در اولین مرحله ای که جهت روش صحیح استفاده زعفران در غذا وجود دارد شما باید دقت بسیار زیادی داشته باشید. اگر زعفران به خوبی آسیبا نشود رنگ خوبی از خود نشان نمی دهد، بنابراین به خوبی آن را با هاون آسیاب کنید.

  1. اضافه کردن آب :

آن زعفرانی که به خوبی آسیاب کرده اید را اکنون باید به درون نصب استکان آب جوش بریزید. دقت داشته باشید که آب استکان باید به صورت کامل جوشیده شده باشد و درون آب سرد آن را نریزید.در همین حین که زعفران را به درون آب جوش انداخته اید، بهتر است یک تکه یخ هم به درون آب جوش بیندازید. این حرکت موجب می گردد که شما به زعفران شوک دهید و در این صورت رنگ بیشتری را به غذا می دهد و همچنین رنگ آب هم بسیار خوشرنگ می گردد. تکه یخی که انتخاب می کنید درون آب بیندازید نباید زیاد بزرگ باشد و بهتر است دو تکه یخ کوچک درون آن بیندازید. البته که میزان  یخ به حجم زعفران آسیاب شده شما بستگی دارد.

 

زعفران اصیل 2

روش صحیح استفاده زعفران در غذا

 

  1. دم کردن :

مرحله بعدی که در روش صحیح استفاده زعفران در غذا باید رعایت کنید و اهمیت بسیار زیادی دارد دم کردن آن می باشد. شما بعد از اینکه زعفران را به درون آب جوش ریختید و تکه یخی هم به آن اضافه کردید باید روین آن را با یک درب بپوشانید و در جایی گرم قرار دهید تا به خوبی دم بکشد. روی حرارت کتری و سماور بهترین جایی می باشد که شما می توانید زعفران را قرار دهید. دقت داشته باشید که هرگز نباید زعفران را روی حرارت مستقیم شعله قرار دهید، چرا که در این صورت محلول بخار می شود و زعفران دم کرده شما از بین می رود.

نکاتی در مورد روش صحیح استفاده زعفران در غذا :

شما در مورد روش صحیح استفاده زعفران در غذا باید به برخی از نکات توجه داشته باشید که این نکات موجب می شود غذای شما خوش طعم تر و خوشبوتر شود. برخی از آنها عبارت هستند از :

  1. به خوبی آسیاب کردن زعفران :

 یکی از مهمترین نکاتی که شما باید در مورد دم کردن زعفران در نظر داشته باشید و به آن توجه کنید این است که زعفران به خوبی آسیاب کنید تا نرم تر شود. در این صورت رنگ بیشتری به غذای شما می دهد و همچنین بوی غذای بی نظیر می شود. در طبخ غذاهایی که گوشت دارد شما باید به این نکته توجه بیشتری داشته باشید. بوی گوشت یکی از مواردی می باشد که بسیاری از افراد از بوی آن اذیت می شوند. ولی با استفاده از زعفران دم کرده می توانید بوی آن را به بهترین نحو ممکن از بین ببرید.

 

زعفران دیبازر

روش صحیح استفاده زعفران در غذا

  1. نگهداری از زعفران :

اگر شما مقدار زیادی زعفران دم کرده اید و نمی خواهید آن را به صورت کامل درون غذا بریزید بهتر است در درون ظرف درب بسته ای آن را در یخچال بگذارید. دقت داشته باشید که زعفران بیشتر از ده روز نباید درون یخچال بماند، چرا که در این صورت بدون شک کیفیت رنگ خود را از دست می دهد و حالت چسبندگی پیدا می کند. اگر می خواهید حجم زیادی از زعفران را دم کنید بهتر است زودتر آن را مصرف نمایید. دقت داشته باشید برای استفاده کردن از زعفران در غذا محلول دم کرده را باید بر اساس نیاز روی غذا بریزید. بیشتر غذاهایی که شما طبخ می نمایید برای خوش طعم تر و خوشبوتر شدن به زعفران نیاز دارند. به همین دلیل همیشه از این چاشنی بی نظیر استفاده کنید.

دقت داشته باشید که زعفران را پیش از مصرف آسیاب نکنید، چرا که در این صورت بوی آن از بین می رود. به همین دلیل هر زمان که به آن نیاز داشتید آن را آسیاب کنید.  اگر می خواهید کیفیت زعفران پایین نیاد بدونن شک باید از این روش استفاده کنید تا کیفیت و ماندگاری آن را افزایش دهید. دقت داشته باشید که اگر به خوبی و به میزان مورد نیاز زعفران را درون غذا بریزید طعم غذا عالی می شود در استفاده از زعفران برای غذا بهتر است زیاده روی نکنید.

زعفران درجه یک دیبازر

خرید

دیدگاه‌ها

ما در آپارات هستیم

دیبازر

ما در شبکه های اجتماعی

دیبازر

پرسش از ما

چنانچه در این زمینه (عسل و زعفران) سوالی دارید میتوانید آن را در بخش نظرات بیان فرمایید.

۰۹۳۶۴۵۰۰۶۸۳
با ما در تماس باشید

فروشگاه اینترنتی دیبازر، در زمینه آموزش ، سلامت و فروش محصولات طبیعی و ارگانیک فعالیت می نماید. عسل های طبیعی و زعفران دستچین شده از بهترین محصولات ما هستند که به صورت تضمینی به فروش می رسد. مقالاتی که در سایت دیبازر برای شما ارائه شده است، شما را در انتخاب صحیح و مناسب کمک میکند.
تمامی حقوق این سایت متعلق به تیم دیبازر می باشد.
Copyright © 2020 Dibazar