فروشگاه دیبازر | عسل طبیعی | زعفران | محصولات ارگانیک | وارد شوید | ثبت نام کنید

کاهش خاصیت عسل با حرارت دادن آن

دسته‌بندی: عسل , وبلاگ
تاریخ: 5 تیر 1399
بازدید: 261 views
حرارت دادن عسل

کاهش خاصیت عسل با حرارت دادن

آیا عسل هنگام حرارت دادن سمی می شود؟

این شاید بزرگترین نگرانی برای هرکسی است که از عسل استفاده می کند. مطالعات ثابت کرده اند که گرم کردن عسل باعث تغییر ترکیب شیمیایی آن می شود. خوشبختانه گرما باعث نمی شود عسل سمی شود به طوری که می تواند به شما آسیب برساند. آرایش عسل هنگام گرم شدن تغییر می کند و مواد ضعیف شده و بی اثر می شوند. گرما روی آنزیم ها ، مواد معدنی ، ویتامین ها و سایر مؤلفه ها تأثیر منفی دارد. اما این ترکیبات را مسموم نمی کند و یا به بیماری منجر نمی شود. بنابراین محتاطانه است که عسل را در حالت طبیعی و خام خود نگه دارید و آن را خام مصرف کنید. گرم کردن عسل همچنین باعث از بین رفتن بافت و رنگ آن می شود. 
علاوه بر گرم کردن عسل ، بیشتر افراد تمایل دارند که عسل را تا حد زیاد فیلتر کنند. عسل بسیار ریز تصفیه شده هرگز به اندازه عسل خام که تحت تصفیه کمی قرار دارد ، مفید نخواهد بود. به یاد داشته باشید ، عسل حاوی دانه های گرده و سایر مواد آلی است که برای بدن مفید است. وقتی اینها از بین رفت ، این بدان معنی است که عسل برخی از مزایای سلامتی خود را از دست داده است. عسل تصفیه شده ممکن است در بطری جذاب به نظر برسد و باعث کندتر شدن تبلور نیز خواهد شد. با این حال ، فاقد خواص قدرتمند عسل خام است. در حقیقت ، یک روش آسان تر برای اینکه آیا عسل خام است ، صرفاً چک کردن تبلور است. عسل خام مستعد تبلور است در حالی که عسل فرآوری شده برای مدت طولانی در حالت مایع باقی می ماند.

 

آیا گرم کردن عسل خواص و مواد مغذی آن را از بین می برد؟

درجه حرارت داخل کندو می تواند تا حدود ۹۵ درجه فارنهایت (۳۵ درجه سانتیگراد) افزایش یابد و این بدان معناست که گرمای کمی تاثیری در ترکیبات موجود در عسل نخواهد گذاشت. با این حال عاقلانه نیست که عسل را در معرض دمای بیش از حد قرار دهیم زیرا این امر بر خواص قدرتمند مواد مغذی اصلی آن تأثیر می گذارد. گرمای بیش از حد به این مواد مغذی آسیب می رساند و بنابراین بر مزایای تغذیه ای آن تأثیر می گذارد. این قطعاً بستگی به میزان گرمای عسل و مدت زمان آن دارد.
به عنوان یک قاعده کلی ، اطمینان حاصل کنید که مقدار گرمای اعمال شده از حد مجاز º ۹۵ (۳۵ ºC) فراتر نمی رود. استفاده از گرمای ملایم بر روی عسل خام می تواند به مایع شدن آن کمک کند.
آشپزی با عسل چطور؟ این می تواند مضر باشد. قرار گرفتن در معرض طولانی مدت عسل در دمای بالا همه چیز را تغییر می دهد. چه از فر ، مایکروویو و یا هر ظرف پخت و پز دیگری استفاده کنید ، گرمای بیش از حد آنزیم های مفید را کاهش می دهد و همچنین روی طعم تأثیر می گذارد. وقتی کلیه اجزای آن از بین برود یا تغییر کند ، طعم اصلی عسل خام کاملاً از بین می رود.

 

گرما از طریق روشهای مختلف روی خواص عسل تأثیر می گذارد:

از دست دادن قابلیت های ضد میکروبی و ضد باکتریایی – آنزیم هایی مانند اینورتاز و دیاستاز هنگام گرم شدن بیش از حد عسل از بین می روند. این آنزیم ها به هضم و تجزیه شکر کمک می کنند. گلوکز اکسیداز موجود در عسل نیز از طریق گرم شدن از بین می رود. این آنزیم با تولید پراکسید هیدروژن که به عنوان ضد عفونی کننده عمل می کند ، به بدن در مبارزه با باکتری ها و ویروس ها کمک می کند.
از دست دادن خاصیت آنتی اکسیدانی – عسل سرشار از آنتی اکسیدان است که به خنثی کردن تأثیر رادیکال های مضر در بدن کمک می کند. این رادیکال های آزاد تنها علت بیماری های مزمن و عفونت هستند. سلول ها همچنین توسط رادیکال های آزاد آسیب می بینند. یکی از آنتی اکسیدان های موجود در عسل ، پلی فنول ها است که یک ماده ضد سرطان است. این مواد همچنین به جلوگیری از التهاب کمک می کنند. گرما این ماده را از بین می برد.

 

چگونه با خیال راحت عسل را گرم می کنید؟

همانطور که اکنون می دانید گرمای بیش از حد بر عسل تأثیر می گذارد. از گرم کردن عسل به سرعت در برابر حرارت مستقیم باید اجتناب شود. به یاد داشته باشید هر چه گرما بیشتر باشد از بین رفتن ارزش غذایی عسل بیشتر است. بنابراین ، برای گرم کردن ایمن عسل ، از هر یک از این روش ها استفاده کنید.

 

از آب جوش استفاده کنید

این یکی از ایمن ترین روش های گرم کردن است. ابتدا آب را بجوشانید وقتی آب جوش آمد ، آن را کنار بگذارید و بگذارید آب کمی خنک شود. سپس می توانید شیشه حاوی عسل را برداشته و درون آب گرم قرار دهید.

 

آرام پز

این یکی دیگر از روشهای موثر گرم کردن عسل است. یک ظرف را درون اجاق گاز آهسته قرار دهید و آن را با آب تا علامت fill پر کنید. این کار از ورود آب به عسل جلوگیری می کند. اجاق گاز آهسته را به حداقل تنظیمات تبدیل کرده و ظرف را با عسل در آب قرار دهید. یک ظرف پلاستیکی یا شیشه ای در این حالت کافی خواهد بود. کمترین دما نباید بیش از ۱۲۰ درجه فارنهایت (۴۸.۹ C) باشد. این آب باید تا دمای ۱۱۵ درجه فارنهایت (۱/۴۶ درجه سانتیگراد) تا ۱۶ درجه فارنهایت (۴۶.۷ درجه سانتیگراد) گرم شود. در صورت انجام این کار برای اولین بار می توانید از دماسنج استفاده کنید. ظرف هنگام انجام این کار هرگز نباید با یک درب پوشانده شود.

 

برای گرم کردن عسل چه درجه حرارت بی خطر است؟

عسل نباید در معرض سطح دمای بالاتر از دمای اتاق باشد. هر چیزی بالاتر از حد توصیه شده ، مواد مفید موجود در عسل را از بین می برد. به عنوان مثال ، هنگامی که عسل را در حدود ۹۸.۶ درجه فارنهایت (۳۵ درجه سانتیگراد) گرم می کنید ، حدود ۲۰۰ ماده مغذی مفید آن از بین می رود. در دمای ۱۰۴ درجه فارنهایت (۴۰ درجه سانتیگراد) و بالاتر ، آنزیم مفید اینورتاز موجود در عسل از بین می رود و در صورت ادامه حرارت تا ۱۲۲ درجه فارنهایت (۵۰ درجه سانتیگراد) و بالاتر برای حداقل ۴۸ ساعت ، عسل به شکر کارامل تبدیل می شود. گرمای بیش از حد نه تنها بر خواص سلامتی عسل تأثیر می گذارد بلکه بر طعم آن نیز تأثیر می گذارد.

 

عسل خام بهترین نوع عسل است و معمولاً ۹۸٪ خالص است. سرشار از تمام مواد مؤثر است و نمی توان آن را با عسل فرآوری شده مقایسه کرد. درجه حرارت توصیه شده برای عسل هر زمان که لازم باشد دمای اتاق یا ۹۵ درجه فارنهایت (۳۵ درجه سانتیگراد) است. این سطح شبیه به سطح دما در داخل زنبور است.

 

دیبازر

آیا گرم کردن عسل در مایکروویو ایمن است؟

استفاده از مایکروویو برای از بین بردن کریستال ها از عسل بسیار وسوس آور است. اما آیا واقعاً بی خطر یا مؤثر است. خوب ، از آنجایی که کار را تمام می کند ، مؤثر است. متأسفانه ، این روش مناسبی برای از بین بردن بلورهای موجود در عسل نیست. مایکروویو معمولاً در هر محصولی که درون آن قرار دارد ، مولکول های آب را جوش داده و منفجر می کند. جای تعجب نیست که همیشه توصیه می شود در صورت نیاز به طبخ هر چیزی با استفاده از مایکروویو ، مقداری آب اضافه کنید.
استفاده از مایکروویو به عنوان روشی برای رمزگشایی عسل تأثیر منفی بر روی محصول دارد. مایکروویو تمام آنزیم های مفید موجود در عسل را از بین می برد و در نهایت خواص عسل را از بین می برد که باعث تغییر طعم آن نیز می شود. محصول نهایی شیرین کننده مایع است که به دور از عسل خام فاصله دارد. بنابراین اگر می خواهید کریستال های موجود در عسل را از بین ببرید. روش های دیگر گرم کردن عسل را انتخاب کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید.

 

آیا باید عسل را گرم کنید؟

به سؤال ما برمی گردد ، آیا باید عسل را گرم کرد یا نه؟ خوب ، جواب آن مطمئن است وقتی می دانید دقیقاً چگونه آن را گرم کنید. به یاد داشته باشید عسل درون کندو هرگز متبلور نمی شود زیرا به لطف زنبورهایی که به طور طبیعی تنظیم دما را درک می کنند در دمای مناسب نگهداری می شود. همین امر را می توان با استفاده از پتو زنبور عسل . این محصول به نگه داشتن عسل در سطح دما شبیه به داخل کندوی زنبور عسل کمک می کند. این محصول بسیار آسان است و دارای ترموستات هایی با گرمای کم است که اطمینان می دهد هرگز عسل بیش از حد گرم نمی شود. همچنین می توانید استفاده از آن را آسان پیدا کنید زیرا با اکثر ظروف مورد استفاده در انبار عسل مناسب است. پتو زنبور عسل مطمئنا بهترین راه حل ها برای گرم کردن عسل است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟ در زیر نظر خود را بگذارید و مارا آگاه کنید.

دیدگاه‌ها

ما در آپارات هستیم

دیبازر

ما در شبکه های اجتماعی

دیبازر

پرسش از ما

چنانچه در این زمینه (عسل و زعفران) سوالی دارید میتوانید آن را در بخش نظرات بیان فرمایید.

۰۹۳۶۴۵۰۰۶۸۳
با ما در تماس باشید

فروشگاه اینترنتی دیبازر، در زمینه آموزش ، سلامت و فروش محصولات طبیعی و ارگانیک فعالیت می نماید. عسل های طبیعی و زعفران دستچین شده از بهترین محصولات ما هستند که به صورت تضمینی به فروش می رسد. مقالاتی که در سایت دیبازر برای شما ارائه شده است، شما را در انتخاب صحیح و مناسب کمک میکند.
تمامی حقوق این سایت متعلق به تیم دیبازر می باشد.
Copyright © 2020 Dibazar