فروشگاه دیبازر | عسل طبیعی | زعفران | محصولات ارگانیک | وارد شوید | ثبت نام کنید

هر آنچه که باید در مورد گرد گل بدانید

دسته‌بندی: عسل , وبلاگ
تاریخ: 28 تیر 1399
بازدید: 252 views
مصرف گرده گل

هر آنچه که باید در مورد گرد گل بدانید

قیمت گرده گل چگونه حساب می شود؟

به طور کلی برای هر نوع محاسبه قیمت، هزینه های لازم بررسی خواهد شد. این هزینه ها شامل مبالغی است که برای تولید محصول مورد نظر صرف شده اند. زمانی که به عبارت قیمت گرده گل بر می خوریم در مورد چه هزینه هایی ممکن است فکر کنیم؟ قیمت بسته بندی و یا هزینه های مربوط به جمع آوری و فرآوری؟ با این حال، موضوع اصلی که بد نیست مد نظر قرار گیرد، هزینه های نانوشته و تقریبا پنهانی است که تولید یک بسته گرده گل برای طبیعت به همراه دارد. این هزینه ها اصلا قابل چشم پوشی نبوده و البته به هیچ عنوان هم قابل برآورد با واحد پولی رایج نیستند. چرا که ارزش اتفاقاتی که در طبیعت بر روی مواد ارگانیک می افتد تا تبدیل به محصولی مورد مصرف انسان بشود را نمی توان قیمت گذاری کرد.

گرده گل یک محصول ارگانیک حاصل از فعالیت گرده افشانی زنبور عسل است. می دانیم که زنبور علاوه بر این که با مکیدن شهد گل ها عسل تولید می کند، ضمن جابه جایی دانه های گرده از روی پرچم های گل نر که به پاهایش چسبیده اند، به تولید مثل این گیاهان نیز کمک خواهد کرد. در مواردی که دانه های ریز گرده گل به همراه زنبور به درون کندو آورده شوند، می توان ان ها را با روش های خاصی جمع اوری کرد.

مصرف گرده گل

بخشی از محاسبه قیمت گرده گل به هزینه های نگهداری زنبور ها بر می گردد. به عنوان نمونه تعداد کارگران و دامپزشکانی که باید به طور منظم کندو ها را بررسی کنند و همچنین لوازم و تجهیزاتی که برای بهبود زندگی و کارآیی روزانه زنبور ها مورد نیاز است. از طرف دیگر، هنگامی که برای استخراج محصولی خاص مانند گرده گل برنامه ریزی می شود، به نسبت اهمیت موضوع و شرایط آن کار، نیاز به تجهیزات و ابزار نوینی است. به عنوان نمونه، قطعات کوچکی به نام گرده گیر در ورودی کندوها تعبیه می شود تا زنبور هنگام ورود، مجبور به عبور از میان آن ها باشد. به این ترتیب، گرده هایی که احتمالا به پاهای زنبور چسبیده است جدا شده و به صورت مجزا قابل جمع آوری خواهند بود.

این مطلب را قبل از آن که پیر شوید بخوانید

پس از جمع آوری، با دانه های ریزی مواجه هستیم که کمی مرطوب و چسبناک اند و البته طعم شیرین هم دارند. این طعم شیرین احتمالا به دلیل تماس گرده ها با مقداری از شهد گل هایی است که زنبور جا به جا می کند. برای نگهداری گرده گل، لازم است کاملا خشک باشد. در نتیجه پس از خشک کردن آن ها را بسته بندی و به بازار عرضه می کنند.

گرده گل ماده ای سرشار از انواع ترکیبات مغذی و بسیار مفید است و البته قیمت گرده گل را می توان ناچیز تر از ارزش واقعی آن دانست. نه تنها به عنوان یک ماده خوراکی، که گرده گل به عنوان یک پماد موضعی و یا ماسک ارگانیک برای حفظ پوست و مو نیز قابل استفاده است و به همین ترتیب قیمت های متفاوتی برای بسته بندی های گوناگون ان در نظر گرفته می شود. هر آنچه که باید در مورد گرد گل بدانید

دلیل این که ادعا می شود ارزش واقعی گرده گل کمتر از قیمت آن است، به خاطر وجود مواد بسیار مغذی و ارزشمندی است که یک داروخانه طبیعی را تشکیل داده اند. این داروخانه می تواند بدون عوارض جانبی نقش بسیار مفیدی را در تضمین سلامتی و بهبود ساز و کار های بدن ایفا نماید. اولین و مهم ترین مزیت مصرف گرده گل، بالا رفتن ایمنی بدن است.

مصرف گرده گل

ایمنی بدن موضوعی است که مورد هدف بسیاری از اساتید و متخصصین دارویی قرار دارد، چرا که هر بار با تولید دارو های جدید شیمیایی، میکروب ها و ویروس ها به نوعی با همین دارو ها خود را وفق داده و به اشکال تازه ای مواجه می شوند. در مورد گرده گل و بره موم و سایر دارو های ارگانیک با منشا گیاهی و حیوانی که خاصیت ضد میکروبی و ضد ویروسی دارند، قضیه کمی متفاوت است. این نوع ترکیبات به دلیل همخوانی با ساز و کار های درونی ایمنی بدن، اثر کوتاه مدت نخواهند داشت اما به مرور زمان باعث قوی تر شدن مکانیزم های دفاعی شده و این مکانیزم ها با هر نوع ویروس و میکروبی قابلیت رقابت دارند. هر آنچه که باید در مورد گرد گل بدانید

از جمله اثرات دیگر گرده گل بر سلامتی، بهبود عملکرد جریان خون، فعالیت قلب و همچنین از بین بردن انواع حساسیت های فصلی است. با یک حساب و کتاب ساده می توانید برآورد داشته باشید که در مقایسه با قیمت دارو های جداگانه به منظور رفع هر کدام از مشکلات، قیمت گرده گل به صرفه تر هست یا خیر!

ارزش غذایی شگفت انگیز هر دانه گرده گل

گرده گل یا گرده زنبور عسل، از جمله مغذی ترین موادی است که در طبیعت یافت می شود. به طور کلی محصولاتی که حاصل تعامل و فعالیت زنبور عسل باشند را می توان جزو پر فایده ترین و غنی ترین گنجینه های غذایی در نظر گرفت و این گنجینه ها، برای انسان هم منابع خوب غذایی و درمانی به شمار می روند.

می دانیم که سابقه استفاده از مواد و ترکیبات طبیعی برای مصارف دارویی انسان، به چند هزار سال پیش بر می گردد. به همین دلیل، نگاه بشر به این مواد و ترکیبات و همچنین روش های مختلف برای مصرف آن، تکامل زیادی پیدا کرده اند. در حال حاضر می توان محصولات زنبور عسل را جزو پر طرفدار ترین محصولات طبیعی دانست که هم برای پیشگیری و هم برای درمان نارسایی های داخلی و پوستی بدن مورد استقبال قرار می گیرند. هر آنچه که باید در مورد گرد گل بدانید

در طی چند دهه اخیر، به دلیل دوری از عوارض منفی ناشی از مصرف و استعمال مواد صنعتی و شیمیایی، و همچنین به دلیل ارتباط بهتری که انسان با طبیعت برقرار کرده است، بسیاری از مردم ترجیح می دهند از همین مواد طبیعی برای کمک به حل مشکلات جسمی خود استفاده کنند. گرده گل یکی از همین مواد ترکیبی و طبیعی است که جایگاه خوبی در میان رژیم دارویی جامعه پیدا کرده و با طرفداران زیادی مواجه شده است.

مصرف گرده گل

گرده های گل در حقیقت اسپرم های گیاه نر هستند که روی پرچم و درون گلبرگ ها قرار داشته و با کمک باد، به گیاهان ماده می رسند. علاوه بر جریان هوا، زنبور ها نیز هنگامی که بر روی گلبرگ ها می نشینند و قصد پرواز بین گل ها را دارند، به حمل گرده کمک خواهند کرد. طی این روند طبیعی، در بسیاری از موارد زنبور ها گرده های گل چسبیده به پاهایشان را به درون کندو می آورند. در این صورت اگر روش و تجهیز مناسبی برای جداسازی گرده گل وجود داشته باشد، می توان این ذرات جادویی را جمع آوری کرده و سپس بسته بندی کرد. استفاده از گرده گل برای مصارف دارویی و همچنین به عنوان یک مکمل غذایی روزانه، در برنامه تغذیه کسانی است که به خوبی در مورد خواص و فواید آن آگاهی دارند. گرده گل مجموعه ای از انواع ویتامین ها و پروتئین های مهم را تشکیل می دهد که برای آغاز به رشد گیاهان لازم و ضروری هستند. این ترکیبات مسلما تاثیر خوبی بر سلامتی انسان نیز می گذارند و از این بابت می توان آن ها را داروخانه های ریز و پر منفعت نامید.

ارزش غذایی گرده گل

برای مصرف گرده گل، لازم است نکات خاصی مد نظر قرار بگیرد. پیش از هر موضوع، بررسی کامل و مطالعه در مورد گرده گل است تا خواص و محتوای آن به خوبی برای مصرف کننده روشن شود. زمانی که تصمیم قطعی برای خرید گرده گل گرفتید، می بایست به محل فروش این نوع محصولات و اعتبار و سابقه برند آن توجه داشته باشید. متاسفانه به دلیل استقبال بسیاری از مردم از محصولات ارگانیک و دارو های طبیعی، برخی افراد سود جو نیز تلاش می کنند مواد مشابه بی کیفیت و یا دارای ناخالصی را به نام گرده گل به فروش برسانند. اگر در این مورد بی توجه باشید و بدون بررسی دقیق محصولی با کیفیت پایین خریداری کنید، احتمالا به جای نتیجه ای قابل قبول، با مشکلاتی نیز مواجه خواهید شد.

نکته مهم دیگری که بسیاری از افراد برای انتخاب و تهیه داروی گیاهی مد نظر قرار می دهند، طبع آن دارو و هم خوانی آن با طبع و مزاج مصرف کننده است، چرا که در این مورد نیز اگر دقت لازم نباشد، احتمالا عوارض ناخواسته و نامطلوبی به وجود خواهد امد. طبع گرده گل به نسبت گرم است و البته از ارزش تغذیه ای بالایی نیز برخوردار می باشد. در نتیجه اگر دچار بیماری های خاص و یا حساسیت های مزمن و یا دوره ای هستید، بهتر است برای مصرف آن با پزشک و متخصص مشورت داشته باشید. علاوه بر این، کسانی که نسبت به مواد غذایی گرم حساسیت دارند نیز باید پیش از مصرف گرده گل، یا یک نفر کارشناس تغذیه مشورت کنند. هر آنچه که باید در مورد گرد گل بدانید

به طور کلی مصرف زیاد این ماده توصیه نمی شود، چرا که بسیار پر بار بوده و برای جذب مواد مفید آن، کافی است مقدار بسیار کمی را به صورت جویدنی یا محلول در آب میل نمایید. همچنین اگر با طعم آن مشکل دارید، بهتر است با کمی عسل یا شربت رقیق عسلی نوش جان کنید. اگر گرده گل با عسل مخلوط شود، به دلیل غالب بودن طعم عسل به راحتی می تواند آن را مصرف کنید.

مصرف گرده گل

گرده گل را به روش های زیر مصرف کنید

گرده گل یکی از جالب توجه ترین محصولات گیاهی برای کسانی است که به دنبال رژیم های خاص با مکمل های ارگانیک و یا دارو های طبیعی هستند. این ماده که گاهی آن را گرده زنبور می نامند، حاوی ذراتی است که سرشار از انواع خواص غذایی بی نظیر و شگفت انگیز هستند. باور این که مقدار زیادی از پروتئین و ویتامین و اسید های آمینه و … در ذراتی به ابعاد گرده گل متمرکز شده باشند کمی مشکل است، با این حال بد نیست بدانیم که هر دانه از این گرده ها را می توان یک داروخانه تمام عیار کوچک دانست. اما دلیل این که این ذرات به این میزان دارای خواص درمانی و مهم برای سلامت انسان هستند چه می تواند باشد؟

بد نیست بدانید که گرده های گل، همان گرد ها و دانه های انباشته شده بر روی پرچم های گلبرگ می باشند که برای تولید مثل گیاهان جا به جا می شوند و علاوه بر باد، زنبور های عسل برای حمل آن ها نقش مهمی بازی می کنند. گرده ها به پای زنبور چسبیده و روی گل های ماده می نشیند. بعضی از اوقات که زنبور ها این گرده ها را به کندو می آورند، می توان آن ها را جداگانه جمع آوری و سپس بسته بندی نمود. بسته های حاوی گرده گل شامل دانه های حبه ای شکل و ریز هستند که می بایست به صورت خشک شده در جایی به دور از سرما یا گرمای شدید نگهداری شوند.

گرده گل یک منبع بسیار خوب شفابخش و همچنین تقویتی است. برای کسانی که به دنبال استفاده از منابع طبیعی و غیر صنعتی و همچنین غیر شیمیایی دارویی می باشند، یکی از بهترین انتخاب ها گرده گل است. این دانه های کوچک معجزه آسا، در بر گیرنده ترکیباتی هستند که گیاهان برای استفاده خود در ابتدای مراحل رشد نیاز دارند. به همین دلیل منابعی غنی برای تغذیه حاوی مواد مفید به شمار می روند. مصرف گرده گل در سال های اخیر و با شناخت تعداد بیشتری از مردم نسبت به این ماده پر فایده، افزایش داشته است. علاوه بر خواص گرده گل، روش های ساده و آسان برای مصرف نیز در استقبال مردم ارز آن نقش دارد. گرده گل به صورت های گوناگونی قابل استفاده است که البته راحت ترین و معمولی ترین روش، عبارتست از حل کردن در آب.

در صورتی که تصمیم گرفتید مصرف گرده گل را در برنامه غذایی روزانه یا دوره ای خود بگنجانید، بهتر است ابتدا در مورد این ماده به خوبی آگاهی داشته باشید. نکته مهم این جاست که گرده گل و کلیه محصولات زنبور عسل را از فروشگاه و نمایندگی معتبر تهیه کنید. برند عرضه این محصولات باید شناخته شده باشد و در این زمینه تجربه و دانش لازم را برای تولید بهترین و با کیفیت ترین محصول به کار گیرد.

متاسفانه به دلیل این که طرفداران بیشتری به دنبال استفاده از این نوع مواد مکمل و دارویی هستند، برخی از واسطه ها تلاش می کنند با ارائه جنسی بدون کیفیت لازم و یا مخلوط با ناخالصی و …، صرفا به سودجویی بپردازند. در نتیجه می بایست در مورد ارائه دهنده ها و استاندارد های این محصولات اطلاع کافی داشته باشید. هر آنچه که باید در مورد گرد گل بدانید

دیبازر

گرده گل بجوید!

ساده ترین راه برای مصرف گرده گل، جویدن آن است. افرادی که این محصول را در رژیم غذایی خود دارند می توانند به همین روش روزانه مقدار کمی از گرده را به شکل خام یا محلول در مقداری آب میل کنند. به دلیل این که برخی احتمالا طعم گرده گل را دوست ندارند، می توانند آن را با عسل مخلوط کرده و بخورند. این کار علاوه بر خواص گرده گل، باعث بهره مند شدن از خواص عسل نیز می شود. به طور کلی بد نیست بدانید که محصولات مرتبط با زنبور عسل اعم از بره موم، گرده گل و ژله رویال را می توان در حالت مخلوط با عسل مصرف کرد.

برای مصرف گرده گل، می توان روزی بیست تا سی گرم از آن را استفاده کرد. با توجه به این که دوره های مصرف مواد ارگانیک باید طولانی و منظم باشند تا تاثیر اصلی خود را نشان بدهند، لازم است برنامه مشخص و منظمی در یک دوره مناسب برای مصرف گرده گل در نظر گرفته شود. همچنین با توجه به خواص ضد حساسیت این ماده، می توانید آن را در زمان هایی که آستانه ابتلا به آلرژی های فصلی است، مانند اوایل پاییز، اوایل زمستان و ابتدای بهار، در برنامه خود بگنجانید. پیشنهاد می شود دوره مصرف گرده گل حدود یک ماه کامل باشد.

دیدگاه‌ها

ما در آپارات هستیم

دیبازر

ما در شبکه های اجتماعی

دیبازر

پرسش از ما

چنانچه در این زمینه (عسل و زعفران) سوالی دارید میتوانید آن را در بخش نظرات بیان فرمایید.

۰۹۳۶۴۵۰۰۶۸۳
با ما در تماس باشید

فروشگاه اینترنتی دیبازر، در زمینه آموزش ، سلامت و فروش محصولات طبیعی و ارگانیک فعالیت می نماید. عسل های طبیعی و زعفران دستچین شده از بهترین محصولات ما هستند که به صورت تضمینی به فروش می رسد. مقالاتی که در سایت دیبازر برای شما ارائه شده است، شما را در انتخاب صحیح و مناسب کمک میکند.
تمامی حقوق این سایت متعلق به تیم دیبازر می باشد.
Copyright © 2020 Dibazar