فروشگاه دیبازر | عسل طبیعی | زعفران | محصولات ارگانیک | وارد شوید | ثبت نام کنید

۵ فایده و نحوه تهیه چای زعفران

دسته‌بندی: زعفران , وبلاگ
تاریخ: 22 خرداد 1399
بازدید: 121 views
دمنوش زعفران

۵ فایده و نحوه تهیه چای زعفران

زعفران ادویه ای است که از گل زعفران حاصل می شود . این گیاه در خاورمیانه و مناطقی از اروپا رشد می کند. این گیاه بیشتر در ایران ، هند و یونان کشت می شود. فقط در طی پاییز حدود سه تا چهار هفته گل می دهد. این گل رنگ قرمز تیره ایجاد می کند ، همچنین کلاله نیز نامیده می شوند که با دقت با دست برداشته شده و خشک می شوند. اینها ادویه زعفران به حساب می آیند. همچنین از زعفران برای مقاصد آشپزی برای افزودن رنگ و طعم به غذاها ، به عنوان یک رنگ دهنده و یک ماده معطر استفاده شده است. مانند بسیاری از گیاهان و ادویه های دیگر ، زعفران می تواند به عنوان یک چای تهیه شود. امروزه ، زعفران همچنان دارای ارزش بالایی است ، به عنوان ادویه ای که برای پخت و پز استفاده می شود و یک درمان جایگزین برای شرایط مختلف درمانی است. برخی مطالعات نشان داده است که این ادویه برای انواع مختلفی مفید است.۵ فایده و نحوه تهیه چای زعفران

در ادامه بخوانید تا در مورد فواید سلامتی آن و نحوه تهیه چای زعفران بیشتر بدانید.

تاریخچه زعفران چیست؟

زعفران تا ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر (سانتی متر) رشد می کند. سه سال از زمان کاشت آنها به عنوان دانه برای تولید گل می گذرد. هر بوته گیاه حدود سه تا چهار گل می دهد ، و هر گل حدود سه گل.
زعفران یکی از گران ترین ادویه های دنیا است زیرا باید آن را با دست برداشت. همچنین مقدار زیادی از شکوفه ها و نیش های خشک را می گیرد تا ۱ کیلوگرم (کیلوگرم) از ادویه تهیه شود. ادویه دارای سابقه طولانی است. اعتقاد بر این است که انسان ها از ۳۵۰۰ سال پیش از زعفران استفاده می کردند. از نظر تاریخی مردم از آن برای درمان لیست طولانی از شرایط بهداشتی استفاده می کردند ، از جمله:
  1. مشکل در ادرار کردن
  2. مسائل مربوط به قاعدگی
  3. اختلالات چشم
  4. زخمها
  5. مشکلات معده
  6. تومورها
  7. اختلالات روانی
دمنوش زعفران

فواید سلامتی چای زعفران چیست؟

  1. ضد افسردگی

به زعفران لقب “ادویه آفتاب” داده شده است. و این فقط به خاطر رنگ قرمز و گاهی زرد بودن آن نیست. اعتقاد بر این است که این ادویه خاصیت تقویت کننده خلق و خو دارد. ممکن است در پشت این ادعاها نیز علم خاصی وجود داشته باشد.
یک مطالعه قدیمی در مجله Ethnopharmacology به نظر می رسد که زعفران به اندازه داروی فلوکستین در درمان افسردگی خفیف تا متوسط ​​مؤثر است.
یک بررسی در ژورنال پزشکی یکپارچه چندین مطالعه شامل استفاده از زعفران برای درمان افسردگی در بزرگسالان بالای ۱۸ سال را مورد بررسی قرار داده است. محققان دریافتند که زعفران علائم را در افراد دارای اختلال افسردگی اساسی بهبود می بخشد. این ممکن است ادویه را جایگزین مناسبی برای افرادی کند که داروهای ضد افسردگی را به خوبی تحمل نمی کنند.
  1. سلامت قلب

زعفران دارای چندین ماده شیمیایی مختلف است. برخی از این موارد ممکن است به کاهش فشار خون و محافظت در برابر بیماری های قلبی کمک کند.
مطالعات انجام شده بر روی موش ها نشان داد که زعفران فشار خون را کاهش می دهد. تحقیقات دیگری که با استفاده از خرگوش انجام شده است ، نشان داد که این ادویه در کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید مؤثر است.
یکی از مطالعات بزرگتر انسان در مجله علوم پزشکی هند دریافت که زعفران احتمال اینکه کلسترول بد باعث آسیب بافت شود، را کاهش می دهد. محققان بر این باورند که خاصیت آنتی اکسیدانی زعفران در هنگام بیماری قلبی می تواند اثر محافظتی داشته باشد. (۵ فایده و نحوه تهیه چای زعفران)
  1. درمان سندرم قبل از قاعدگی

سندرم قبل از قاعدگی (PMS) می تواند انواع مختلفی از علائم ناراحت کننده را ایجاد کند ، از نوسانات خلقی گرفته تا ناراحتی های جسمی. برخی از زنان بیش از سایرین تحت تأثیر قرار می گیرند. برای کسانی که می خواهند امکان تسکین داشته باشند اما نمی خواهند به داروها اعتماد کنند ، زعفران می تواند جایگزین مناسبی باشد.(۵ فایده و نحوه تهیه چای زعفران)
یک بررسی در مجله زنان و زایمان روانی و روانی ، استفاده از روشهای درمانی گیاهی برای PMS و اختلالات شدید دیسفوریک قبل از قاعدگی (PMDD) را مورد بررسی قرار داد. هر دو بیماری در یک یا دو هفته قبل از شروع دوره او برای خانم ایجاد ناراحتی می کند. زعفران در این بررسی به عنوان یک درمان مؤثر برای علائم ذکر شده است.
یک مطالعه دیگر در ژورنال بین المللی زنان و زایمان ، زعفران را به عنوان درمانی برای علائم PMS در زنان در سنین ۲۰ تا ۴۵ سال بررسی کرده است. محققان دریافتند که ۱۵ میلی گرم زعفران دو بار در روز در تسکین علائم PMS مؤثر است.
زعفران دیبازر

۴- حافظه را تقویت می کند

زعفران حاوی دو ماده شیمیایی ، کروسین و کروستین است که محققان معتقدند ممکن است به یادگیری و عملکرد حافظه کمک کند. زعفران قادر به بهبود مشکلات یادگیری و حافظه است. این تحقیقات امیدوارکننده نشان می دهد که زعفران ممکن است در درمان بیماری هایی که بر مغز تأثیر می گذارند ، مانند آلزایمر و پارکینسون ، پتانسیل دارد.

۵- پیشگیری از سرطان

زعفران سرشار از آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدها است. آنتی اکسیدان ها در محافظت از بدن در برابر مواد مضر کمک می کنند. فلاونوئیدها مواد شیمیایی موجود در گیاهان هستند که به گیاه کمک می کنند تا خود را از قارچ و بیماری محافظت کند.
بررسی سال ۲۰۱۵ در ژورنال طب سنتی و مکمل نشان داد که ترکیب شیمیایی زعفران ممکن است در پیشگیری و درمان چندین سرطان مختلف مؤثر باشد. اما محققان خاطرنشان کردند که مطالعات بیشتری درباره انسان انجام می شود. (۵ فایده و نحوه تهیه چای زعفران)

زعفران را از کجا بخریم

هنگام خرید زعفران ، حتماً از یک منبع معتبر خریداری کنید. آن را در یک فروشگاه مواد غذایی یا مواد غذایی سالم و یا یک سایت آنلاین با شهرت خوب جستجو کنید. ادویه گران است ، بنابراین اغلب می تواند هدف کلاهبرداری باشد. برای کاهش هزینه ها ، تولید کنندگان ممکن است زعفران را با سایر مواد مخلوط کنند. این می تواند مضر هم باشد.

طرز تهیه چای زعفران

چای زعفران را می توان با خلال دادن کلاله ها در آب گرم به صورت ساده تهیه کرد. اما ادویه می تواند طعمی قوی و تلخ داشته باشد. به همین دلیل ، بسیاری از دستور العمل های مختلف گیاه مختلفی را با هم جفت می کنند. می توانید آن را با برگهای چای مخلوط کنید ، یا گیاهان و ادویه های دیگری اضافه کنید. دستور العمل ها می تواند متفاوت باشد ، اما به طور کلی شامل آب جوش در یک قابلمه و سپس اضافه کردن زعفران و سایر مواد است. بگذارید زعفران به شکلی که می خواهید، حدود ۵ تا ۸ دقیقه بماند. سپس کلاله ها را بردارید و لذت ببرید. در این دستور العمل زعفران را با هل مخلوط کرده و از شیر خام یا شیر نارگیل نیز استفاده می کند تا طعم غنی تری به آن بخشد. همچنین می توانید از چای زعفران در سرما لذت ببرید. یک نسخه چای سرد هست که زعفران را با سایر مواد مانند ریحان ، لیمو و عسل ترکیب می کنند.

دیدگاه‌ها

ما در آپارات هستیم

دیبازر

ما در شبکه های اجتماعی

دیبازر

پرسش از ما

چنانچه در این زمینه (عسل و زعفران) سوالی دارید میتوانید آن را در بخش نظرات بیان فرمایید.

۰۹۳۶۴۵۰۰۶۸۳
با ما در تماس باشید

فروشگاه اینترنتی دیبازر، در زمینه آموزش ، سلامت و فروش محصولات طبیعی و ارگانیک فعالیت می نماید. عسل های طبیعی و زعفران دستچین شده از بهترین محصولات ما هستند که به صورت تضمینی به فروش می رسد. مقالاتی که در سایت دیبازر برای شما ارائه شده است، شما را در انتخاب صحیح و مناسب کمک میکند.
تمامی حقوق این سایت متعلق به تیم دیبازر می باشد.
Copyright © 2020 Dibazar