فروشگاه دیبازر | عسل طبیعی | زعفران | محصولات ارگانیک | وارد شوید | ثبت نام کنید

کدام شیرین کننده را باید استفاده کنم؟

دسته‌بندی: عسل , وبلاگ
تاریخ: 22 خرداد 1399
بازدید: 74 views
عسل و شکر

کدام شیرین کننده را باید استفاده کنم؟

عسل در مقابل شکر: کدام شیرین کننده را باید استفاده کنم؟

وقتی یک فنجان چای داغ دم می کنید ، آیا به عسل یا شکر می رسید؟ اگرچه ممکن است هر دو شیرینی به نوشیدنی شما بیفزایند ، اما فواید غذایی آنها متفاوت است. عسل و قند هر دو کربوهیدرات هستند که در درجه اول از گلوکز و فروکتوز تشکیل شده اند. آنها به عنوان مواد تشکیل دهنده در بسیاری از غذاها و دستور العمل های بسته بندی شده استفاده می شوند. در صورت استفاده بیش از حد ، هر دو می توانند منجر به افزایش وزن شوند. شهرت عسل برای سلامتی بودن ممکن است مبنایی داشته باشد ، اما عسل یک غذای سالم محسوب نمی شود. پس کدام یک سالم تر است؟ در اینجا آنچه شما باید بدانید وجود دارد. کدام شیرین کننده را باید استفاده کنم؟

اصول اولیه عسل

زنبورها از شهد موجود در گلها برای ایجاد عسل استفاده می کنند. این ماده غلیظ معمولاً به صورت مایع مصرف می شود و از نظر رنگی از زرد کم رنگ تا قهوه ای تیره متغیر است.

عسل در درجه اول از آب و دو قند تشکیل شده است: فروکتوز و گلوکز. این ماده همچنین حاوی مقداری اثری از:

  1. آنزیم ها
  2. آمینو اسید
  3. ویتامین های گروه B
  4. ویتامین سی
  5. مواد معدنی
  6. آنتی اکسیدان ها

بسیاری از آنتی اکسیدان های موجود در عسل به عنوان فلاونوئیدها طبقه بندی می شوند. فلاونوئیدها دارای خاصیت ضد التهابی هستند که ممکن است مزایای سلامتی را به همراه داشته باشد. آرایش غذایی دقیق عسل براساس منشاء آن متفاوت است. بیش از ۳۰۰ نوع عسل وجود دارد ، از جمله:

  • یونجه
  • گون
  • کنار
  • آویشن
  • اکالیپتوس

هر نوع عسل از رنگ و طعم مشخصی برخوردار است. به عنوان مثال ، عسل گندم سیاه یک عسل تیره محبوب است که به دلیل طعم نمکی آن شناخته شده است. عسل کنار نوعی سبکی است که تقریباً شفاف است و دارای طعمی ملایم است. مهم نیست که کدام نوع را ترجیح می دهید ، هر نوع عسل می تواند سطح قند خون را افزایش دهد. کدام شیرین کننده را باید استفاده کنم؟

فواید عسل چیست؟

می توانید مقدار کمتری از عسل را بدون قربانی کردن شیرینی استفاده کنید. حاوی اثری از ویتامین ها و مواد معدنی است. عسل خام ممکن است به کاهش آلرژی شما کمک کند. عسل در فروکتوز از گلوکز بیشتر است. فروکتوز از گلوکز شیرین تر است ، بنابراین ممکن است بدون قربانی کردن شیرینی بتوانید از مقدار کمتری عسل در غذا یا نوشیدنی خود استفاده کنید. مقدار کمی از ویتامین ها و مواد معدنی موجود در عسل نیز ممکن است فواید سلامتی را به همراه داشته باشد. عسل خام و تقلبی حاوی مقدار کمی از گرده محلی است که ممکن است به حساسیت زدایی در واکنشهای آلرژیک کمک کند.

عسل خوب

عسل مزایای سلامتی دیگری نیز دارد:

این ممکن است به از بین بردن میکروب ها کمک کند زیرا خاصیت ضد میکروبی دارد. هنگامی که به عنوان یک نمک به صورت ژل استفاده می شود ، ممکن است به بهبودی در زخم ها و سوختگی های جزئی کمک کند. همچنین ممکن است به کاهش سرفه و گلودرد کمک کند. به طور کلی ، عسل نسبت به قند فرآوری کمتری می کند. این تنها به پاستوریزاسیون نیاز دارد تا آماده سفره شود. عسل را نیز می توان خام خورد. کدام شیرین کننده را باید استفاده کنم؟

آیا طرفین مخالف عسل وجود دارد؟

  • عسل کالری بالایی دارد.
  • در درجه اول از شکر تشکیل شده است.
  • ممکن است برای نوزادان کمتر از یک سال بی خطر نباشد.

در حدود ۲۲ کالری در هر قاشق چایخوری ، عسل کالری بالایی دارد. این ماده در ابتدا از قند تشکیل شده و باید به مقدار کم مورد استفاده قرار گیرد. این امر به ویژه در مورد نگرانی های سلامتی مانند دیابت ، بیماری های قلبی یا چاقی صادق است . عسل ممکن است برای نوزادان جوانتر از یک سال خطرناک باشد. دلیل این امر حاوی اسپورهای باکتریایی است که می تواند باعث ایجاد بوتولیسم در نوزادان شود. علاوه بر این ، چسبندگی عسل ممکن است آن را برای خانواده های دارای فرزندان کوچک انتخاب بد کند.

اصول اولیه قند

شکر از ترکیبی از گلوکز و فروکتوز تشکیل شده است که برای تشکیل ساکارز به یکدیگر وصل می شوند. این ویتامین یا مواد مغذی اضافه ای ندارد. یک کربوهیدرات با کالری متراکم ، قند از گیاهان چغندرقند و گیاهان نیشکر به دست می آید. قبل از تبدیل شدن به شکر جدول ، گرانول تصفیه شده که اغلب از آن استفاده می کنیم ، نیاز به پردازش چند مرحله ای دارد.

از بین انواع مختلف قند ، قند سفید ، قهوه ای و خام رایج ترین آنها است.

شکر قهوه ای ترکیبی از شکر و ملاس سفید است و ممکن است برخی از مواد مغذی را داشته باشد. این در درجه اول در پخت استفاده می شود. شکر خام نسخه کمتری از شکر سفید است. به رنگ قهوه ای روشن است و حاوی کریستال های بزرگتر است. قند خام از نظر غذایی از قند سفید متفاوت نیست. انواع دیگر قند شامل پودر ، توربینو و قند موسکوادو است. کدام شیرین کننده را باید استفاده کنم؟

فواید قند چیست؟

  1. شکر یک ماده طبیعی است که وجود دارد.
  2. در آن کالری کم است.
  3. ماندگاری طولانی دارد.

به عنوان کربوهیدرات ، قند منبع بالقوه سوخت سریع است. برای عملکرد مغز شما به ۱۳۰ گرم کربوهیدرات روزانه نیاز دارد. این ماده طبیعی که وجود دارد نیز از نظر کالری کم است و یک قاشق چایخوری حاوی حدود ۱۶ کالری است.

شکر سفید ماندگاری طولانی دارد و استفاده از آن در پخت و پخت و پز بسیار آسان است. شکر معمولاً کم هزینه و به راحتی در دسترس است.

عسلک

آیا طرفین منفی قند وجود دارد؟

  1. قند می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها را افزایش دهد.
  2. این می تواند باعث افزایش وزن شود.
  3. هضم آن ممکن است سخت تر از عسل باشد.

خوردن زیاد قند می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت نوع ۲ را افزایش دهد . شکر یک ماده رایج در بسیاری از غذاهای فرآوری شده است ، بنابراین ممکن است بیشتر از آن چیزی که متوجه می شوید بخورید. این می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود. افراد مبتلا به دیابت باید مراقب مصرف قند خود باشند زیرا این امر می تواند باعث افزایش قند خون شود. در صورت مصرف مقادیر بیشتر از نیاز بدن ، قند می تواند باعث ترکیدگی سریع سوخت و به دنبال آن افت شدید انرژی شود. ممکن است بدن شما هضم قند را از عسل سخت تر کند ، زیرا حاوی آنزیم نیست. کدام شیرین کننده را باید استفاده کنم؟

نکاتی درباره کاهش شیرین کننده ها

بسیاری از افراد به طور عادت به قند و عسل می رسند. ما در نوشیدنی ها و مواد غذایی خود عادت می کنیم و آن شیرین شیرینی را وقتی از دست می دهیم از دست می دهیم. به جای از بین بردن کامل یکی ، ممکن است به کاهش مصرف شما کمک کند.

بیشتر بدانید: عسل چیست؟

خط آخر

این دو شیرین کننده به طور گسترده ای دارای سلیقه ها و بافت های بسیار متفاوتی هستند. عسل ممکن است تجمع بهتری داشته باشد ، اما عسل و شکر هم در مصرف بیش از حد ، می توانند تأثیرات منفی بر سلامتی شما بگذارد. اگر مبتلا به دیابت یا بیماری قلبی هستید یا نگران مدیریت وزن خود هستید ، در مورد نیازهای غذایی خود با پزشک و متخصص تغذیه خود صحبت کنید. آنها می توانند با شما همکاری کنند تا بهترین برنامه غذایی را برای شما تهیه کنند. کدام شیرین کننده را باید استفاده کنم؟

دیبازر

دیدگاه‌ها

ما در آپارات هستیم

دیبازر

ما در شبکه های اجتماعی

دیبازر

پرسش از ما

چنانچه در این زمینه (عسل و زعفران) سوالی دارید میتوانید آن را در بخش نظرات بیان فرمایید.

۰۹۳۶۴۵۰۰۶۸۳
با ما در تماس باشید

فروشگاه اینترنتی دیبازر، در زمینه آموزش ، سلامت و فروش محصولات طبیعی و ارگانیک فعالیت می نماید. عسل های طبیعی و زعفران دستچین شده از بهترین محصولات ما هستند که به صورت تضمینی به فروش می رسد. مقالاتی که در سایت دیبازر برای شما ارائه شده است، شما را در انتخاب صحیح و مناسب کمک میکند.
تمامی حقوق این سایت متعلق به تیم دیبازر می باشد.
Copyright © 2020 Dibazar